تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۲۲:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ شهريور

Roman Seleznev، فرزند یکی از اعضای مجلس قانونگذاری روسیه، ممکن است به علت هک کردن دستگاه های کارتخوان و دزدیدن اطلاعات میلیون ها کارت اعتباری به حداکثر 40 سال زندان محکوم شود. یک قاضی فدرال وی را به 38 مورد از چهل مورد کلاهبرداری، خسارت عمدی به تجهیزات حفاظت شده و کسب اطلاعات از آن ها، تصاحب کنترل تجهیزات الکترونیکی و دو مورد جعل هویت محکوم کرد. این اتفاق دو سال پس از دستگیری وی در مالدیو رخ داده است.
بر اساس گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده، این فرد دستگاه های کارتخوان (POS) در تعداد زیادی فروشگاه های کوچک از جمله delis و رستوران هایی در غرب واشنگتن را به وسیله نصب بدافزار هک کرده بوده است. مقامات گفته اند اطلاعات 1.7 میلیون کارت به کامپیوتر وی ارسال شده است، اما مدعیان پرونده می گویند از سال 2009 تا 2013 اطلاعات 2.9 کارت دزدیده شده است. اطلاعات مذکور از طریق وبسایت ها و فروم ها برای مقاصد کلاهبرداری فروخته شده است و موجب خسارت 169 میلیون دلاری به بانک ها و موسسات مالی شده است.
وکیل آقای سلزنو تلاش دارد محکومیت وی را تخفیف دهد. وی ادعا کرده دستگیری موکلش در سال 2014 یک آدم ربایی بوده است. همچنین ادعا شده که لپ تاپ وی پس از دستگیری امن نبوده است و لذا شواهد مورد تردید است. در هر صورت رومان سلزنو به زودی روانه زندان خواهد شد و حداقل چهار سال در آن جا خواهد ماند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه