تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ آبان

اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که طرفدار گجت‌ها در دوره‌ی خاصی باشید، بایستی از این خبر حس تاریخی به شما دست بدهد. چرا که iPod شرکت Apple به تازگی ۱۵ ساله شده است. Steve Jobs اولین نسخه از این دستگاه را در رویدادی در ۲۳ اکتبر ۲۰۰۱ معرفی نمود. بسیاری iPod را برای Apple به عنوان دستگاهی که این شرکت را از تولیدکننده‌ی صرف رایانه‌های شخصی جدا می‌کرد، قلمداد می‌کنند. اما آیا پس از گذشت ۱۵ سال، همچنان جایی برای iPod وجود دارد؟
تمامی گجت‌ها با تکنولوژی خاص دارای طول عمری مشخصی هستند. هنگامی که Apple در سال ۲۰۰۷ گوشی‌هوشمند iPhone خود را معرفی می‌ساخت، ابایی از بیان آنکه این دستگاه تمام امورات مورد نیاز کاربران را پوشش می‌دهد و دیگر نیازی به iPod نخواهد بود را نداشت. چرا  باید کاربر وسیله‌ای جدا خریداری می‌کرد، درحالی که تمامی موسیقی مورد نیاز آنان می‌توانست بر روی یک گوشی قرار بگیرد؟
احتمالا به خوبی می‌دانید که در مرحله‌ی بعد و با معرفی iPhone چه اتفاقی افتاد. فروش iPod در سال ۲۰۰۸ از رقم ۵۵ میلیون دستگاه به قدری کاهش یافت که دیگر Apple در گزارش سالانه‌ی مالی خود، iPod را از لیست خود حذف کرد. اگر بخواهیم نگاهی منطقی داشته باشیم، پایان راه iPod در سال ۲۰۱۴ یک تراژدی نبود، بلکه نشانه‌ای از پیموده شدن یک روند بوده است.

برچسب هاiPod
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با بزرگترین طراح کمپانی اپل آشنا شوید