ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير

به گزارش ایرنا، رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه چهار ایستگاه ماهواره‌ای در کشور ایجاد شده و توسعه می یابد، گفت: یکی از این ایستگاه‌ها با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در شهرستان سلماس در نظر گرفته شده است.
مرتضی براری روز یکشنبه در دیدار با محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی افزود: برای حمایت از استارت‌آپ های خلاق حوزه فضایی در این استان آمادگی کامل وجود دارد.
با اشاره به نقش ایجاد این ایستگاه فضایی در شهرستان سلماس به منظور رصد ماهواره‌ای، سرویس دهی به ماهواره‌های دیگر کشورها و اشتغال‌زایی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های فضایی و توسعه ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌ای در اولویت برنامه‌های سازمان فضایی ایران قرار دارد.
وی با اشاره به جایگاه مهم آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان فضایی ایران مقدمه همکاری با کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه را فراهم کرده که توانمندسازی آذربایجان غربی در صنعت فضایی می‌تواند در تقویت این همکاری‌های منطقه‌ای بسیار مؤثر باشد.
استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: این استان در راستای بهره‌مندی از نیروی انسانی خلاق و ظرفیت‌های خاص طبیعی نیازمند نقش آفرینی جدی تر سازمان فضایی ایران به‌ویژه در بحث پایش محصولات کشاورزی و معادن است.
محمدمهدی شهریاری مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با ابراز خرسندی از دستاوردهای فضایی کشور افزود: این امر موجبات تقویت اقتدار ملی را فراهم می‌کند.
وی با تاکید بر توسعه فضایی به منظور دستیابی به صنعت فضایی، اعلام آمادگی کرد تا از استارت‌آپ خلاق حوزه فضایی در آذربایجان غربی حمایت شود.
آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است که با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه