نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۵ مهر

سرعت رشد کاربران به دلیل پایان آپگرید رایگان، کند شده است. Microsoft امروز اعلام داشت که Windows 10 این شرکت بر روی ۴۰۰ میلیون دستگاه نصب شده است. این رقم در حالی انتشار یافت که در ۳ ماه گذشته، تعداد دستگاه‌هایی که این سیستم‌عامل بر روی آن‌ها نصب شده‌اند، ۳۵۰ میلیون بوده است. Microsoft پبش‌تر مدعی بود که این رقم تا سال ۲۰۱۸، به ۱ میلیارد دستگاه خواهد رسید اما به‌تازگی این شرکت اعلام داشته است که برای رسیدن به این مهم، به زمانی بیش از سال مالی ۲۰۱۸ نیاز دارد.
آخرین آمارهای Microsoft نشان می‌دهد که چرا زمان بیشتری برای Windows 10  مورد نیاز است تا به ۱ میلیارد دستگاه فعال در ماه برسد. پیش از پایان ارائه‌ی آپگرید رایگان Windows 10 در ماه جولای، هر ماه ۳۰ میلیون دستگاه به آمار استفاده‌کنندگان این سیستم‌عامل اضافه می‌شد. این رقم در سه ماهه‌ی گذشته و پس از پایان آپگرید رایگان، به مقدار ۱۶.۶ میلیون به ازای هر ماه رسیده است.
هنوز مشخص نیست Microsoft چگونه و با چه راه‌کاری می‌خواهد مسیر رشد را بپیماید تا به به رقم ۱ میلیارد دستگاه فعال در ماه برسد. چیزی که مشخص است تا قبل از سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ Microsoft به هدف خود نخواهد رسید. مگر آنکه رشد قابل ملاحظه‌ای در فروش دستگاه‌های دارای Windows 10 اتفاق بیفتد. این شرکت برخی از امیدواری‌اش را بر روی Windows Phone متمرکز کرده بود تا کاربران Windows 10 را به این طریق افزایش دهد، اما استراتژی این شرکت پس سهم بسیار کم گوشی‌های آن در بازار، دچار تغییر شده است.

برچسب هاwindows 10Microsoft
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10