ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

به گزارش مهر، دبیر هفته‌ی جهانی فضا از اجرای ۶۰ برنامه ترویجی در کشور به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا ( ۱۲ تا ۱۸ مهر) خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه‌ی این رویداد در کاشان برپا می‌شود.
محمدجعفر محمدی در نشست خبری هفته‌ی جهانی فضا با بیان اینکه در سال ۱۹۹۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای ۴ تا ۱۰ اکتبر را هفته جهانی فضایی اعلام کرد و این زمان مصادف با پرتاب اولین ماهواره ساخت بشر بوده است، گفت: انجمن بین‌المللی هفته جهانی فضا به عنوان هماهنگ‌کننده‌ی برنامه‌ی این هفته، همه ساله با هدف تدوین برنامه‌ها، شعاری را برای هفته جهانی فضا انتخاب می‌کند.
وی ادامه داد: انتخاب شعار امسال،‌ تحت تاثیر اجلاس مردادماه جاری در وین بوده که در این اجلاس مدیران بخش فضایی بسیاری از کشورهای جهان در نشستی برای گرامیداشت اکتشافات و استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، گردهم آمدند و همین امر موجب تقویت این اندیشه شد که فضا می‌تواند جوامع گوناگون را با هم متحد کند.
محمدی محمدی با اشاره به اینکه انتخاب شعار «فضا جهان را متحد می‌کند» شرایطی را فراهم کرده تا در جشن بین‌المللی هفته فضا، نقش فضا در اتحاد جهانی، تدوین و بیش از پیش توسعه یابد، اضافه کرد: بی شک استفاده از فناوری فضایی و همگرایی در حل بسیاری از مشکلات موجود روی کره زمین، می‌تواند عامل مهم در جهت اتحاد و یکپارچگی جامعه جهانی باشد.
دبیر هفته‌ی جهانی فضا با بیان اینکه برای این هفته ۶۰ برنامه تدوین شده است، افزود: برنامه‌ی افتتاحیه‌ی هفته‌ی جهانی فضا، امسال برای اولین‌بار در خارج از تهران و در کاشان برگزار می‌شود. در این برنامه برگزاری همایش نجوم گردشگری فضاپایه در نیاسر کاشان در دست انجام است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه