تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير

اگر لیستی از سریع ترین هواپیماهایی که آسمان را پیموده اند تهیه کنید، میبینید که خیلی از آنها به هر دلیلی، عمدتا در سال 1960 فعال بوده اند که این به زودی تغییر میکند.
military.com گزارش میکند که نیروی هوایی آمریکا در حال توسعه ی یک جت فراصوتی است که میتواند 5 برابر سرعت صدا سفر کند .
بر اساس گزارشات ، رئیس دانشمند نیروی هوایی، میکا اندزلی امیدوار است که یک پروژه ی شراکتی بین نیروی هوایی و دپارتمان دفاع ، به یک هواپیمای بسیار سریع منجر شود که قبل از سال 2023 به پرواز درخواهد آمد. این جت فرا صوتی موفقیت اش را مدیون تست پرواز هواپیمای قبلی " X-51 Waverider" است. اندزلی میگوید: x-51 واقعا این موضوع را ثابت میکرد. به شما نشان میداد که میتوانید یک موتور جت سریع بردارید ، بر روی یک هواپیما راه اندازی کنید . سپس میتواند فراصوتی باشد. میتوانست از پنجم مارس هم فراتر رود ولی سوختش تمام شد. این آزمایش سیستم سلاح فراصوتی هواپیمایی واقعا موفقیت آمیز بود " .
در آزمایش پرواز 2013 که طولانی ترین پرواز هوای تنفسی فراصوتی بود، به یک نمایش تجربی تکنولوژی 300 میلیون دلاری در آغاز 2004 ختم شد.
x-51  از هواپیمایی که خودش در حال پرواز بود آزاد شده بود . این یک هواپیمای معمولی نبود که از باند فرودگاه بلند شد. به علاوه این تست پرواز فقط چند دقیقه طول کشید و بعد سوخت تمام شد.
پس طبیعتا ، طراحی کردن و صحبت کردن در این باره از عمل و خود پرواز آسان تراست. اندزلی میگوید برای بلند کردن چنین پروژه ای از زمین ، هم چالش های تکنیکی و هم مادی وجود دارد. مثلا پیدا کردن موادی که تحمل دماهای زیاد را داشته باشند سخت است( هرچه تند تر بروی گرما بیشتر میشود ) . برای مدت زمان طولانی این مشکل ساز است. به علاوه سیستم های راهنمایی مهندسی " که وقتی در آن سرعت ها حرکت میکنی عمل میکنند"، چالش دیگری را به وجود می آورند. اگر فرض را بر این بگیریم که تا دهه ی آینده همه چیز موفقیت آمیز باشد، هواپیمایی در پنجم مارس از نیویورک به لس آنجلس در 30 دقیقه سفر میکند. یا حتی میتوانیم بگوییم که این هواپیما خواهد توانست همه جا را در 4 ساعت بگردد. ولی قبل از اینکه هیجان زده شوید باید بگوییم که شرط لازم برای چنین سرعتی این است که از این هواپیما به عنوان وسیله ی دائمی سفر استفاده نشود.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فورا رمز عبور خود را در iCloud تغییر دهید