امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

تنها یک روز پس از آنکه Signal متوجه شد دولت مصر دسترسی به سرویس رمزنگاری‌شده‌ی پیام‌رسان خود را متوقف کرده، این سرویس به‌روزرسانی را برای رفع آن مشکل در کشورهای امارات و مصر ارائه داده است. این به‌روزرسانی همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا از استیکرها، متن‌ها و تصاویر رنگی نیز استفاده کنند. اما این تغییرات در سایه‌ی رفع دسترسی به این سرویس پیام‌رسان قرار گرفته‌اند.
به گفته‌ی مقامات شرکت Open Whisper Systems، پس از آنکه خبرهایی از سوی کاربران Signal در کشورهای مصر و امارات مبنی بر عدم دسترسی به سرویس پیام‌رسان خود دریافت کرده‌اند، عملیات بررسی موضوع و دلایل آن را آغاز کلید زدند. در نهایت مشخص شد ISPهای این کشورها اقدام به مسدود کردن این سرویس کرده بودند. به گفته‌ی این مقام، به نظر می‌رسد هنگامی که دولت‌ها نتوانند سرویسی را شنود کنند، اقدام به مسدود کردن آن می‌گیرند.
اما ترفندی که Open Whisper Systems برای دور زدن مسدود شدگی در این کشورها انجام داده‌، فرستادن ترافیک این سرویس به دامین پرکاربرد Google از طریق https بوده است. حال اگر این کشورها بخواهند مجدد این سرویس را مسدود کنند، بایستی کل سرویس Google را در کشور از دسترس خارج کنند. امری که شدنی به نظر نمی‌رسد.

برچسب هاSignal
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Bluetooth 5 : از چهاربرابر برد بیشتر و دو برابر سرعت بیشتر برخوردار است