سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ آبان

بر اساس گزارش‌های Wall Street Journal، در حین نبرد حقوقی با Qualcomm، شرکت Apple محصولات 2018 iPhone و iPad را بدون تراشه‌های Qualcomm LTE طراحی می‌کند. در عوض آن Apple تصمیم دارد از تراشه‌های مودم Intel و احتمالا Media Tek در دستگاه‌های نسل بعدی‌اش استفاده کند. Qualcomm از لحاظ حقوقی استفاده از نرم افزارهایی که Apple برای تست تراشه‌های LTE در نمونه‌های iPhone و iPad نیاز دارد را ممنوع کرده است، پس Apple ناگزیر به این حرکت است.
این منبع Wall Street Journal اظهار کرد از ماه ژانویه و پس از ادعای حقوقی Apple بر خلاف Qualcomm، شرکتQualcomm به اشتراک‌گذاری نرم‌افزارهای خود را متوقف کرده است و مانع تلاش‌های توسعه‌ی Apple است. در این حال Qualcomm ادعا می‌کند که Apple در حال آزمایش تراشه‌‌ای است که ممکن است بتواند مناسب نسل بعدی iPhone باشد.
Apple که برای چندین سال از تراشه‌های مودم Qualcomm در دستگاه‌هایش استفاده می‌کرد، از سال گذشته با اضافه کردن تراشه‌های مودم Intel در iPhone 7 و 7 Plus تنوع بیشتری را آغاز کرد. دستگاه‌های iPhone 8 و 8 Plus نیز از تراشه‌های Intel و Qualcomm، هر دو با هم، استفاده می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه