تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ دي

چند دهه است که هاوربردهای مفهومی و یا تخیلی را در فیلم‌های علمی-تخیلی می‌بینیم اما اینک کمپانی فضایی Arca موفق به تولید اولین هاوربرد واقعی شده است.
برخلاف فناوری موجود در مدل‌های ساخته‌شده توسط کمپانی‌هایی مانند Hendo  و Lexus ،  ArcaBoard برای شناور شدن در هوا روز هر سطحی از بتن، شن و یا حتی آب‌ کار می‌کند. به این دلیل می توان باور کرد که این ArcaBoard واقعی است که برخلاف مدل تقلبی HUVr است که در سال 2014 توسط کریستوفر لوید و تونی هاوک ساخته شد. اول از همه، ARCA کار خود را به عنوان یک شرکت غیر دولتی رومانیایی آغاز کرد و قراردادی با آژانس فضایی اروپا در زمینه ساخت راکت و بالن هایی که برای فرستادن به استراتوسفر بکار می روند امضا کرد. این شرکت به تازگی هواپیماهای بدون سرنشین را در ایالت متحده ساخته است و اعلام کرده که در شب کریسمس ArcaBoard را عرضه می کند.
علاوه بر سابقه شرکت، یکی دیگر از دلایلی که می توان به واقعی بودن این محصول باور کرد این است که ArcaBoard  دارای ویژگی هایی است که دقیقا آنقدر که باید خوب نیستند.


برای شناور شدن در هوا و ایجاد سیستم بالابر، 36 کانال الکترونیکی مجهز به فن برای تولید 272 اسب بخار نیرو و تحمل وزنی معادل 195 کیلوگرم در ساخت آرکابرد استفاده می‌شود. تمام باطری‌های موجود در این محصول می‌تواند فقط 6 دقیقه انسان را در هوا شناور کرده به این‌طرف و آن‌طرف ببرد. در مدل تست‌شده با یک انسان تقریباً سنگین‌وزن 3 دقیقه آرکابرد جواب داده است.
بنابراین، ArcaBoard یک وسیله نقلیه خوب برای رفت و آمد به شمار نمی آید. حداکثر سرعت این وسیله 20 کیلومتر در ساعت (12.5 مایل در ساعت) می باشد. طبق گزارشات، ArcaBoard می را  بدون اینکه کسی سوار آن باشد از طریق سیستم عامل IOS، اندروید و یا بلوتوث کنترل کرد.
این بورد که به نظر مانند یک اسکیت بورد بزرگ می باشد از مواد کامپوزیت ساخته شده است و ابعاد آن 145 × 76 × 15 سانتی متر (57 * 30 * 6 اینچ) می باشد. انتظار نداشته باشید که یتوانید این ArcaBoard را در کوله پشتی خود قرار دهید، زیرا وزن آن حدود 82 کیلوگرم (180 پوند) می باشد. کریس لانگ که مدیر اجرایی این شرکت است در این مورد می گوید که این وسیله باید توسط دو نفر حمل و جابجا شود.
با وجود طیف وسیعی که دارد در هر بار شارژ می توان 2 کیلومتر (کمی بیشتر از یک مایل) با آن کار کرد. قیمت این ArcaBoard از بعضی از اتومبیل ها بیشتر است، قیمت آن در آمریکا با 19000  دلار شروع شده است. این برد برای شارژ کامل به 6 ساعت زمان نیاز دارد اما بر طبق گزارش ها اگر یک شارژر سریع  ArcaDock و لوازم جانبی دیگر که قیمت آنها 4500 دلار است همراه آن بخرید در 35 دقیقه می توانید آن را شارژ کنید.
ARCA هم اکنون پیش فروش هر دو مدل ArcaBoard و ArcaDock را آغاز کرده است و انتظار می رود که در ماه مه سال 2016 آن ها را تحویل دهد. رئیس این شرکت می گوید که این محصول در دو رنگ سبز و بژ موجود است و رنگ آبی آن نیز در دست ساخت است.

برچسب هاHoverboardArcaBoard
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
آصفی
۱:۱۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ دي
چه شگفت انگیز. مثل همیشه خبرهای تازه و جذاب شما را هر شب پیگیری میکنم. سپاس و ارادتمند.
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مخترع تخته های پرنده نام خود را در کتاب رکورد های گینس ثبت کرد