سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

Baidu از تراشه‌ی جدیدی برای AI رونمایی کرد و با این اقدام به صف گوگل، انویدیا، اینتل، و بسیاری شرکت‌های دیگر که در کار ساخت پردازنده‌های هوش مصنوعی هستند، می‌پیوندد.
Kunlun به قصد استفاده در مدل‌های هوش مصنوعی و آخرین تکنولوژی‌ها و پردازش‌های ابری ساخته می‌شود. مدل Kunlun 813-300 برای آموزش هوش مصنوعی و مدل 818-100 برای نتیجه‌گیری استفاده خواهند شد.
این شرکت گفت، Baidu از سال ۲۰۱۱ شروع به کار با تراشه‌های آرایه‌ی گیت‌های قابل برنامه‌ریزی (FPGA) که به خصوص برای یادگیری عمیق طرحی شده‌اند، کرده است. سخنگوی این شرکت در ایمیلی به VentureBeat گفت: Kunlun حدود ۳۰ برابر سریع‌تر از اولین تراشه‌ی FPGA متعلق به Baibu است و قادر است در هر ثانیه به ۲۶۰ ترا عملکرد (TOPS) و پهنای باند حافظه‌ی ۵۱۲ گیابایت بر ثانیه برسد.
این خبر در دومین کنفرانس توسعه‌دهنده‌ی Baibu Creator AI در پکن اعلام شد. علاوه بر این، امروز خبر مربوط به برنامه‌ی Baidu Apollo برای کمک به طرح اتوبوس‌های خودران Apolong منتشر شد. پلتفرم خودران Apollo که از بیش از ۱۰۰ شرکت فناوری و حمل‌ونقل در ایالات متحده‌ی آمریکا و چین پشتیبانی کرده، در حال حاضر با Intel Movidius همکاری می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه