سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

Google طرفدار شیوه‌های شارژ سریع غیر استاندارد گوشی‌های Android از طریق درگاه USB-C نمی‌باشد و از تولیدکنندگان خواسته است که مواردی را جهت استانداردسازی رعایت کنند. در تازه‌ترین سند منتشر شده‌ی Android Compatibility برای نسخه‌ی Nougat، این شرکت قویا توصیه کرده است که تولیدکنندگان از تکنولوژی‌های شارژ سریع اختصاصی که ولتاژ را از حد استاندارد خود بالاتر می‌برند، پشتیبانی نکنند. اگر هم خواهان استفاده از آن هستند، آن را سازگار با استاندارد شارژ USB قرار دهند.
به عبارت دیگر، روش‌های Quick Charge 3.0 شرکت Qualcomm دارای چنین استانداردی نیستند. Google حتی اعلام داشته است که نسخه‌های آتی Android نیازمند سازگاری کامل استاندارد شارژ می‌باشند.
این بدان معنی نیست که در گوشی‌های Android شاهد روش‌های شارژ سریع نخواهیم بود. گوشی‌های Google Pixel نیز حتی دارای چنین روش شارژ سریعی هستند. اما موردی که آشکار به نظر می‌رسد، Google در تلاش فراگیر کردن هدف اولیه‌ی معرفی USB-C و تعریف استانداردی جامع بین تولیدکنندگان است. استانداردی که باعث می‌شود تمامی کابل‌ها و شارژرها بتوانند با یکدیگر کار کنند. در نتیجه دیگر نیازی نیست که شارژر اختصاصی گوشی خود را حمل کنید و یا شارژری به گوشی شما آسیب برساند.
Google نمی‌خواهد اجباری بر روی استاندارد شارژ سریع مورد استفاده‌ی تولیدکنندگان اعمال کند، اما به هر حال طرفدار آنان هم نیست.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

LG، Huawei و Motorola قصد معرفی ساعت اندرویدی جدید در سال میلادی جاری را ندارند