گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي

در رویداد CES، شرکت IBM از اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری خود برای مصارف خارج از آزمایشگاه رونمایی کرد. این سامانه ۲۰ کیوبیتی قطعات محاسبات کلاسیک و کوانتوم را برای استفاده از چنین کامپیوتری در کارهای تحقیقاتی در داخل یک بسته‌ی واحد ترکیب می‌کند.
این بسته‌ی بزرگ، سامانه‌ی IBM Q، شامل هر چیزی است که یک شرکت برای شروع تجربیات محاسبات کوانتومی‌اش، از جمله تمام ماشین آلات مورد نیاز برای خنک کردن سخت‌افزارهای محاسبات کوانتوم، به آن نیاز دارد.
در حالیکه IBM توضیح می‌دهد این اولین سامانه‌ی کوانتوم تجاری ادغام شده‌ی جهانی برای استفاده‌های علمی و تجاری طراحی شده است، باید گفت که یک ماشین ۲۰ کوانتومی نزدیک به قدرت کافی برای بسیاری از برنامه‌های تجاری که افراد از یک کامپیوتر کوانتوم با کیوبیت‌های اضافی انتظار دارند، نیست. پس جای تعجب نیست IBM بر این نکته تاکید کند که این اولین تلاشش برای کامپیوتر کوانتومی است و اینکه این سامانه‌ها "طراحی شده‌اند تا روزی مشکلاتی که در حال حاضر برای سیستم‌های کلاسیک بسیار پیچیده و دشوار به نظر می‌رسند را برطرف کنند." این شرکت اضافه می‌کند، هم‌اکنون در این مرحله نیست، اما سامانه‌های آن قابلیت ارتقا را دارند.
بیش از همه به نظر می‌رسد IBM به خاطر طراحی سیستم‌های Q افتخار می‌کند. در حرکتی شبیه به ابر کامپیوترهای Cray با مبالغ زیاد، IBM با استودیوهای طراحی چون Map Project Office و Universal Design کار می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه