گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي

به گزارش همکاران سیستم، موسسه پلی‌تکنیک Rensselaer در نیویورک به تازگی فاش کرد برای تسریع در فرآیند تحقیق و توسعه در زمینه هوش مصنوعی، با فناوری‌های جدید سازگاری پیدا کرده است.
این موسسه اعلام کرد آخرین ابرکامپیوتر ۸ پتافلاپی شرکت آی‌بی‌ام که با نام AiMOS ساخته شده است را برای دستیابی به اهداف خود در اختیار گرفته است. این دستگاه قادر است در هر ثانیه ۸ کوادریلیون محاسبه را انجام دهد. این عدد معادل آن است که هر یک از ساکنان کره زمین به صورت همزمان یک میلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام دهند.
شرکت آی‌بی‌ام توضیح داد AiMOS قوی‌ترین ابرکامپیوتری محسوب می‌شود که هم اکنون یک دانشگاه خصوصی در اختیار گرفته است. این دستگاه از اکتبر امسال در مرکز Rensselaer راه‌اندازی شد و هم اکنون اعلام شد که AiMOS قرار است برای توسعه سخت‌افزارهای قوی‌تر که می‌توانند از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی پشتیبانی کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این ابرکامپیوتر نوامبر گذاشته توانست نام خود را در فهرست Top 500 مربوط به قوی‌ترین ابرکامپیوترهای دنیا وارد کند. ابرکامپیوتر AiMOS هم اکنون رتبه ۲۴ در این لیست که هر شش ماه یکبار منتشر می‌شود از آن خود کرده است.
شرکت آی‌بی‌ام توضیح داد AiMOS از فناوری Power Systems می‌کند که دو ابرکامپیوتر قوی جهان موسوم به Summit و Sierra هم به آن مجهز شده اند. این دو مورد که قوی‌ترین ابرکامپیوترهای جهان محسوب می‌شوند در شرکت آی‌بی‌ام ساخته شده‌اند و در وزارت انرژی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه