سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند

شرکت Intel پس از تجزیه‌وتحلیل مسیر اشتباهی که پیموده، در موج بعدی تمامی تلاشش را بر روی تجارت تکنولوژی بی‌سیم پرسرعت 5G قرار می‌دهد.
در هفته‌ی آینده با برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل، کنفرانس سالانه‌ای که در آن تمامی تولیدکنندگان تلفن همراه و سیستم‌های ارتباط از راه دور گرد هم می‌آیند، همه‌ی انواع محصولات 5G به نمایش گذاشته می‌شوند. Intel نیز به‌نوبه‌ی خود از تکنولوژی شبکه‌ی موبایل اخیر خود که به‌عنوان گامی روبه‌جلو در مسیر بی‌سیم محسوب می‌شود، پرده‌برداری خواهد کرد. بنا بر گفته‌ی Brian Krzanich، مدیرعامل این شرکت، قرار نیست تنها از محصولات جدید Intel در این کنفرانس رونمایی شود بلکه شیوه‌ی جدید Intel جهت توسعه و آزمایش که می‌تواند به بهبود چشم‌انداز سازندگان تراشه کمک کند، مطرح خواهد شد.
پیش‌تر سازندگان تبلت و گوشی‌های هوشمند تراشه‌های اختصاصی Intel را نادیده می‌گرفتند و به‌جای آن از طرح‌های ARM Holdings بهره می‌برده‌اند که به‌طور گسترده از شرکت‌های مختلف مجوز دریافت کرده بود. هنگامی که Intel، شرکتی که سالانه 1.5 میلیارد از دستگاه‌هایش را به فروش می‌رساند، بازار موبایل جدید را از دست داد، دچار رکودی در فروش تراشه‌های اصلی PC خود گردید، چراکه مصرف‌کنندگان تلفن‌های هوشمند دیگر نیازی به ارتقاء سیستم‌های PC خانگی خود نمی‌دیدند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه