موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۱۸:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ خرداد

به عنوان محصول پرسروصدای بعدی اندروید، Motorola به معرفی برند جدیدی می پردازد، با یک طراحی بسیار باریک و قابلیت پشتیبانی از ”Mods” که به افزایش قابلیت های آن می پردازد. Moto Z بسیار نازک است به طوری که ضخامت آن 5.19 mm mm  می باشد. چگونگی دستیابی Motorola به این هدف می تواند بحث برانگیز باشد:  Moto z و خویشاوند سنگین وزن او Moto Z Force ، از جک هدفون برخوردار نیستند. در عوض، باید USB-C را به آداپتوری با جک 3.5mm متصل کنید تا بتوانید از هدفون آن استفاده کنید. اما آیا همه ی این موارد برای Lenovo کافی است تا در نهایت بتواند به تولید یک گوشی رکوردشکن بپردازد؟ ( می توانید طرز در دست گرفتن این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنید.


در نهایت، شما نمی توانید بگویید Motorola تنبل است. زیرا با تمام وجود به معرفی افزونه های جانبی، Moto Mods و ... پرداخته است. هر دو تلفن در قسمت پشت خود از رابط های مغناطیسی برخوردارند، که تعداد زیادی از لوازم جانبی می توانند به آن متصل شوند. تا این جای کار این لوازم جانبی شامل یک Pico Projector اصلی، یک بلندگوی به روز شده از JBL و مجموعه ی متنوعی از باتری های بسته بندی شده


از Incipio ، Tumi و Kate Spade می باشد. Moto اعلام کرده است که Mods بر روی تلفن های سال آینده نیز کار خواهد کرد، که میتواند به خریداران بالقوه آرامش خیال ببخشد. بله تمام این مجموعه شبیه چیزی است که LG برای GS انجام داده است، و هنوز مشخص نیست که آیا مصرف کنندگان به به روزرسانی های ترکیبی اهمیت می دهند یا خیر.


Lenovo  اولین تولیدکننده ی اصلی است که جک هدفون ها را به منظور دستیابی به یک طراحی باریک تر، از میان برداشته است، و به احتمال زیاد، در نهایت ممکن است که اکثریت مصرف کنندگان به خاطر این تغییر سروصدا کنند. اما آن ها در این راه تنها نیستند: Intel نیز USB-C را به جای جک های هدفون به کار گرفته است، و سازندگان چینی تلفن LeEco نیز این تغییر را در آخرین دستگاه خود به کار برده اند. حتی بر اساس شایعات شنیده ایم که اپل نیز ممکن است این تغییر را برای آیفون های آینده ی خود در نظر بگیرد. اما اگر جزو دسته ی افرادی هستید که معمولا از هدفون های گران قیمت برای تلفن های هوشمند خود استفاده می کنید، بهتر است که روی این تغییر تکیه نکنید.


اگرچه بازبینی های زیادی برای Moto X انجام شده است تا آن را به یک محصول بسیار عالی تبدیل کند، اما به نظر می رسد Moto Z  جهش های بسیاری را در بسیاری از جهات انجام داده است. به کمک یک Qualcomm snapdragon 820 چهار هسته ای و یک پردازشگر با قابلیت 2.2GHz و 4GB حافظه، به سرعت خود بهبود بخشیده است. صفحه نمایش آن کمی کوچکتر از سال قبل است و از اندازه ی 5.5 اینچی به جای 5.7 اینچی برخوردار است، و از همان کیفیت تصویر 2560 HD در 1440 پیکسل برخوردار است ( 535 پیکسل در هر اینچ). در حقیقت، نازک بودن آن به این معناست که از قبل بسیار سبک تر است و وزن آن تنها 4.6 انس ( 136 گرم) است، در مقایسه با Moto X سال قبل  ( که در آمریکا دیگر مورد استفاده نیست) که وزن آن 6.3 اونس ( 179 گرم) بوده است.


در دوربین جلوی Moto Z یک دوربین 12 مگاپیکسلی و لنز با روزنه ی f/1.8، تثبیت کننده ی تصویر نوری و قابلیت فوکوس اتوماتیک لیزری قرار دارد. دوربین جلوی آن دارای یک ورودی معمولی 5 مگاپیکسلی است. به نظر می رسد Motorola با شتاب بسیار به سمت تکنولوژی پرسروصدا گام برداشته است تا بتواند قابلیت عکسبرداری بهتری را در مقایسه با تلفن های قبلی به وجود بیاورد: دوربین پشتی همچنین از فلش تصحیح رنگ به همراه LED دوطرفه و اندازه ی 1.12um پیکسل برخوردار است.


همانند سال گذشته، یک مدل قدرتمندتر در کنار وجود برخی از ویژگیهای اضافی به بازار آمد، تنها مدل Moto Z Force در آمریکا به بازار آمده بود. این مدل کمی ضخیم تر است ( 6.9mm ) و همچنین از وزن بیشتری برخوردار است اما از باتری بزرگتر و قابل توجه تری نیز برخوردار است (3,500 mAh در مقایسه با 600mAh مدل Z ) و دارای یک دوربین با قابلیت بیشتر یعنی 21 مگاپیکسل به همراه قابلیت فوکوس خودکار تشخیص مرحله و قابلیت جداسازی شیارهای تصویر نیز می باشد ( تکنیکی که اپل برای دوربین آیفون 6s استفاده کرده است). صفحه نمایش Moto Z Force همچنین از تکنولوژی ShatterShield مخصوص Motorola استفاده می کند، که ادعا می کند در برابر                  ترک ها وخراش ها در مقایسه با شیشه ی Corning’s Gorilla از استحکام بیشتری برخوردار است.
در حالی که به اندازه ی Z proper نازک نمی باشد، به نظر می رسد Z force به عنوان گوشی اندروید ایده آل برای کاربران محسوب شود.


متاسفانه شما باید در Verizon باشید تا بتوانید به تلفن های Moto Z در تابستان امسال دست پیدا کنید، که در آن زمان در نسخه ی ”Droid Edition” موجود خواهند بود. Motorola اعلام کرده است که Moto Z مدل unlock خود را در پاییز امسال در وب سایت خود به فروش می رساند. Moto Z در سپتامبر امسال به صورت بین المللی موجود میباشد، اما Motorola بیان کرده است که Z Force در حال حاضر تنها در آمریکا موجود است.

برچسب هاZ ForceMoto ZMotorola
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

MotoMods به Moto Z جذابیت بیشتری بخشیده است