تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳ خرداد

دو کمپانی NTT و SKY Perfect JSAT اعلام کرده‌اند که قرار است با همکاری دیگر یک شبکه رایانشی همگرا در فضا بسازند که یک دیتاسنتر فضایی بخشی از این شبکه خواهد بود.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپراتور ژاپنی این کار را نوآوری در  برنامه‌های مسوولیت اجتماعی خود می‌داند و معتقد است نقش کسب و کارهای فضایی جدید در راستای اهداف جامعه پایدار بسیار اثرگذار خواهد بود اما در هر صورت این روزها موضوع فناوری فضایی بسیار جالب توجه شده است.
در همین راستا، اپراتور ژاپنی NTT و کمپانی ارتباطات ماهواره‌ای و پخش SKY Perfect JSAT تیمی تشکیل داده‌اند تا زیرساخت فضایی جدیدی بسازند. بر همین اساس قرار است شبکه و و زیرساخت رایانشی NTT به تجهیزات فضایی SKY Perfect JSAT متصل شوند تا یک شبکه‌ای از ماهواره‌های متصل به یکدیگر از طریق فناوری بی‌سیم نوری به یکدیگر متصل شوند تا یک صورت فلکی تشکیل دهند و رایانش توزیع شده در فضا را تسهیل کنند.
این پروژه پردازش دیتا در فضا به جای زمین است و نحوه همکاری این دو شرکت کمی پیچیده است. براساس آن قرار است حجم زیادی از داده‌ها توسط ماهواره‌ها جمع‌آوری شده و در فضا تحلیل شوند به جای اینکه برای پردازش به زمین ارسال شوند. با انجام این کار میزان ترافیک دیتا به شدت کاهش خواهد یافت و تا اندازه زیادی میزان مصرف برق را کاهش خواهد داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه