سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ خرداد

در طول چند سال گذشته تراشه‌های Qualcomm به‌ تدریج سهم قابل‌ توجهی از بازار AR و VR را به دست آورده‌اند؛ اما تا به امروز هیچ‌کدام از آن‌ها به‌طور کامل بر تکنولوژی واقعیت افزوده یا مجازی متمرکز نشده بودند. ولی اکنون این کمپانی توانسته است پردازنده‌ی XR1 را معرفی کند. این محصول اولین تراشه‌ی Qualcomm، مخصوص دستگاه‌های AR و VR، ساخته‌ شده است.
این تراشه برای کمک به تولیدکنندگان دستگاه‌های واقعیت افزوده و همچنین محصولات در سطوح اولیه‌ی واقعیت مجازی توسعه داده‌ شده و قرار است، اولین سری از این محصول در پایان سال جاری یا در اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. البته Qualcomm ادعا می‌کند که پرچم‌دار جدید Snapdragon 845 به‌صورت کاملاً عالی در گجت‌های AR و VR کار می‌کند و XR1 به‌طور عمده برای ویدیو و تجربه‌های غیرتعاملی طراحی‌ شده است تا بازی‌های ویدئویی!
با توجه به توضیحات شرکت، XR1 برای مشاهده‌ی ویدئو ۳۶۰ درجه و دستگاه‌های مجهز به کنترلرهای ساده، بدون امکان کنترل حرکات دست مناسب است. با این‌ وجود، این پردازنده از عینک‌های 4K با ۶۰ فریم در ثانیه، فعال‌کننده‌ی صدا و کنترل‌کننده‌ها با حرکت بر روی ۶ محور را پشتیبانی می‌کند. XR1 اولین تراشه‌ی در خط تولید است که به توسعه‌ی بیشتر و ارائه‌ی راه‌حل‌های قوی‌تر در آینده نیازمند است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه