سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

اخیرا اخباری منتشر شده بود که در آینده ای نزدیک کوالکام دو پردازنده ی جدید خود را معرفی خواهد کرد. پردازنده ی Snapdragon 660 جایگزین 653 خواهد شد که برخی از تفاوت های ظریف و قابل توجه در آن با خود به همراه خواهد داشت. در حال حاضر این تراشه ها با تکنولوژی 14 نانومتری توسعه داده شده اند.
از ویژگی های مهم محصولات جدید Qualcomm، کارایی بالا در آنهاست. Snapdragon 660 هشت هسته ی Kryo دریافت کرده است که 4 هسته ی آن با فرکانس 1,8 گیگاهرتز و در بلوک دوم با 4 هسته و سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز می باشد که سرعت بیشتری را نسبت به تراشه های قبلی با فناوری 28 نانومتری در اختیار کاربرانش قرار می دهد. عملکرد CPU نیز تا 11٪ افزایش یافته است.
بررسی های جدید نشان می دهد، استفاده ی فناوری جدید در گوشی های هوشمند، هزینه های آنها را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده است. بخش گرافیک متناسب با این تراشه هم Adreno 512 در نظر گرفته شده است که می تواند بیشترین بازده را برای محصول داشته باشد.
شایان ذکر است پردازنده ی دوم Snapdragon 630 نیزکه جایگزین 626 شده، به 8 هسته با تکنولوژی 14 نانومتری مجهز شده است. در بلوک 2 این پردازنده هم 4 هسته به فناوری Cortex A-53 مجهز شده اند. کارت گرافیک این پردازنده هم Adreno 508 می باشد. در کل می توان گرفت، تراشه های جدید Qualcomm از نظر میزان مصرف انرژی، صرفه جویی بیشتری دارند اما پرچمداران کنونی کمتر به این پردازنده ها مجهز شده اند. به طور رسمی، هنوز هیچ یک از تولید کنندگان گوشی های هوشمند، استفاده از محصولات جدید Qualcomm را در دستگاه های خود اعلام نکرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه