موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

توسعه دهندگان کمپانی Samsung در تلاشند راهی پیدا کنند تا باتری گوشی هوشمند تنها در 12 دقیقه به طور کامل شارژ شود. متخصصین قصد دارند تا با استفاده از تولید باتری های گرافینی، به هدف خود دست یابند. نمایندگان این شرکت اعلام کرده اند که سامسونگ قادر است باتری های گرافینی تولید نماید.
با کمک این ماده سرعت شارژ دستگاه ها تا پنج برابر افزایش خواهد یافت. باتری‌های لیتیوم یونی در حدود یک ساعت به صورت کامل شارژ می شوند اما این مدت در باتری های گرافینی تا 12 دقیقه کاهش می یابد.
گرافین یک ماده ی بسیار کارآمد برای جایگزینی باتری های مدرن است. گفتنی است متخصصان تولید باتری، این ماده را در سال 2004 به توسعه‌دهندگان پیشنهاد دادند، اما تاکنون هیچ کس موفق به استفاده از چنین باتری هایی نشده است. اگر سامسونگ موفق به تولید این باتری ها شود مطمئنا نقطه‌ی عطفی در صنعت گوشی های هوشمند خواهد بود.
علاوه بر این، این باتری ها گزینه‌ی بسیار مناسبی در وسایل نقلیه ی الکتریکی خواهند بود. گرافین یک عنصر کربنی است که از گرافیت حاصل می شود. این مواد به دلیل خاصیت انتقالی سریع می توانند به عنوان پایه ای برای پیشرفت های آینده در صنعت میکرو و نانو الکترونیک در نظر گرفته شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه