امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۶ تير

منبع WikiLeaks اسناد جدید در مورد جاسوسی سایبری سازمان سیا را به عنوان بخشی از اطلاعات کدگذاری شده تحت کد Vault 7 افشا کرد. اطلاعات منتشر شده به روش‌ها و ابزارهای استفاده شده در جاسوسی سایبری توسط این سازمان اشاره دارد.
با توجه به اسناد منتشر شده‌ی ویکی‌لیکس، سازمان سیا برای جاسوسی‌های سایبری خود از نرم‌افزار ویژه‌ای که منحصرا برای این سازمان توسعه داده شده به نام های BothanSpy و Gyrfalcon استفاده می‌کند. متخصصین سیا با کمک این نرم‌افزارها قادر به ورود به سیستم افراد مورد نظر خود از راه دور و سرقت اطلاعات آن‌ها بوده‌اند. در این گزارش آمده‌ است، این برنامه‌ها برای رهگیری و به دست آوردن پروتکل SSH ایجاد شده است.
با وجود چنین برنامه‌هایی سازمان سیا قادر به یافتن سرویس‌های گیرنده، ورود به حساب‌های کاربری، به دست آوردن رمز عبور صفحات کاربری و سیستم‌ها، آدرس سرور و شماره‌ی پورت می‌باشد. هر دو برنامه می‌توانند بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف اجرا شوند و حمله‌ی کنترل شده را آغاز کنند. بنابراین BothanSpy قادر است به صورت نرم‌افزار بر روی سیستم‌عامل ویندوز سرویس گیرنده اجرا شود، داده های مورد نیاز را سرقت و به سرورهای CIA هدایت کند. پروژه‌ی  Gyrfalcon نیز به صورت مشابه عمل می‌کند و با سرورهای Linux در تعامل است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه