پوشیدنی
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

مدت زیادی از زمانی که با لوازم صوتی apogee  گذراندم میگذرد. هر دو وسیله ی قابل حمل ضبط را ( jam  و MiC ) بررسی کردم. که iPad  را به محلی برای پیگیری گیتار ها، صدای خوانندگان و  پادکست ها تبدیل کردند. امسال شرکت "groove " را تولید کرد که سالها تجربه در زمینه ی صوتی را برای توسعه دادن هدفونی کم قیمت به کار گرفت. وسیله ی کوچک آهنی بین لپ تاپ و هدفون شما قرار میگیرد که با وجود کوچک بودنش صدای زیادی تولید میکند. اگر با apogee آشنایی داشته باشید، میدانید که لوازمش ارزان نیست. آیا وسیله ی 300 دلاری  groove  آنقدر جذابیت دارد؟ این بستگی به عادت های گوش دادن به موسیقی شما دارد.


شما ممکن است نام apogee  به گوشتان نخورده باشد اما اگر از کسی که درباره ی وسایل صوتی حرفه ای اطلاعات دارد بپرسید میفهمید که این شرکت بسیار با تجربه و استاندارد است. علاوه بر دستگاه های ضبط موبایلش ، همچنین رابط های متنوع صوتی ارائه میدهد که میتوان در iPad , Mac   در کنار یک وسیله ی درون استودیو ای استفاده کرد. همه ی اینها را گفتیم که بدانید این شرکت چیزهای زیادی در باره ی کیفیت صدا میداند. برای groove  از یک تقویت کننده ی صدای هدفون و مبدل آنالوگ به دیجیتال  (DAC) در داخل دستگاهی که به اندازه ی یک رژ لب است استفاده کرد. در میان محفظه ی آلومینیومی, 4 ESS sabre  و چیپ DAC  وجود دارد که چهار مبدل را بر حسب کانال راه می اندازد . 4 تا برای چپ و چهار تا برای راست. که همه برای خروجی آنالوگ جمع میشوند. همه این حرفها درباره ی dac  به چه معنی است؟ 4 مبدل دیجیتال تا آنالوگ بر روی هر کانال  برای بالا بردن محدوده ی پویایی (dynamic range  ) و از بین بردن هر انحراف ناخواسته ای تعبیه شده است. این یک امتیاز انقلابی نیست اما ویژگی ای است که apogee  میگوید تنها برای لوازم صوتی گران تر استفاده میشود.
نتیجه ,تولید یک صدای طبیعی است.و میتوانستم تفاوت بزرگی را در گروه بلوگرس برادران پانچ ببینم ,حتی وقتی تمام گروه در حال نواختن بود. کمانچه ، ماندولین، گیتار و بقیه ی آلات همه به وضوح شنیده میشدند. groove  همچنین توانایی رساندن کیفیت صدا تا 24 bit/192 kHz  را دارد. پس کسانی که FLAC  را ترجیح میدهند بسیار راحت خواهند بود. و بله شما میتوانید کیفیت بالای tidal  را در اینجا حس کنید. من با این حال از عضویت  spotify  ام برای دسترسی به آهنگ ها استفاده میکنم.


به خاطر عجیب بودنش ؛ groove  بسیار آسان تنظیم میشود. وقتی که به پورت یو اس بی وصل شد، فقط باید صدا یا آهنگ را از دستگاه مبدا (مک) هدایت کنید و بعد استفاده کنید. دو دکمه  و LED  چند رنگه تنها کنترل هایی هستند که باید در باره شان بدانیدکه برای تعویض بین آهنگ های جدید استفاده میشود. بالای نشان دادن سطوح در هنگام بازپخش ، وقتی هماهنگ میشوید، چراغ ها به شما میگویند که ترک ها کجا قرار گرفته اند.
پس صدا چی؟ ابتدا کمی راجع به انتخاب هدفون ها صحبت کنیم. B&O's H6's  مورد علاقه ی من هستند. آنها سبک ، راحت اند و صدای واضحی را ارائه میدهند. آنها کاملا عالی اند به جز ولوم ! : H6's  کاملا صدایش بلند نمیشود حتی وقتی که صدای macbook air  ام را تا آخر بالا میبرم. خب groove  این مساله را اصلاح کرده و یک مقدار باس اضافه کرده است. تنظیمات EQ توسط چیزی کنترل میشود که APOGEE  به آن محرکه ی جریان دائم (CONSTANT CURRENT DRIVE ) میگوید. این تکنولوژی فرکانس را برای هر ست هدفونی که بخواهید به GROOVE  وصل کنید تقویت میکند.
وقتی نوبت به هدفون های بیتس میرسد ، توجه ها بخاطر این است که آنها باس زیادی دارند. از آنجایی که من خودم یک solo2 on ears  داشتم ، میخواستم ببینم آیا وسیله ی اپوجی کاری کرده که این مساله اصلاح شود؟ جواب بله است . تکنولوژِی محرکه ی جریان دائم بقیه ی سطوح را به حدی رساند که به دوز سنگین پایان های کوتاهی (پایینی ) را که محصولات dr.dre به آن معروفند برسند. شاید بیشترین تفاوت زمانی نمایان شود که به هیپ هاپ یا هاوس مانند میک میل و اکسول گوش میدهیم. هنوز مقدار خوبی باس وجود دارد اما بیش از اندازه قدرتمند نیست. کاری که  groove  نتوانست انجام دهد راحت تر طراحی کردن این هدفون ها بود. شاید برای چنین محصول خوبی زیاد مهم نباشد ولی ای کاش راحت تر بود.
groove  بعد از چند دقیقه گوش دادن حسابی گرم میشود. چون بالاخره در جایگاهی آهنی قرار گرفته اما چون در هنگام کار کردن قسمتی از دستگاه روی میز قرار میگیرد گرما خیلی هم مهم نیست. بزرگترین گله ی من قیمت است. با قیمت 295 دلار شما باید درباره ی توسعه دادن چیزهایی که از کامپیوترتان میشنوید برای انتخاب کردنشان جدی باشید. شما باید در نظر داشته باشید که  groove   نه تنها دارای DAC  و تقویت کننده ی صدای هدفون است، بلکه تکنولوژِی ای است که طوری که هدفون های تنظیم میشوند را هم اصلاح کرده است و همانطور که قبلا گفتم کمبو هایی که چنین AMP  و چنین  DAC  ای دارند و همان صدا را ارائه میدهند معمولا گران ترند.
اگر به دنبال جایگزین میگردید ، Audioengine ، D3 24-bitDAC را ارائه میکند که به قیمت 149 دلار و به اندازه ی انگشت است. و همچنین N22   (تقویت کننده ی صدای هدفون دسکتاپ ) به قیمت 200 دلار. هر دو گزینه های خوبی هستند اگر میخواهید کمتر از زمانی که با groove  در نظر میگیرید صرف کنید. سوال این است که آیا groove   انقدر تفاوت ایجاد میکند که محصولش برتر باشد؟ برای برخی پاسخ به طور قطع بله است. همانطور که برای  من. این دستگاه هدفون های مورد علاقه ی مرا بیش از پیش به کامل بودن نزدیک میکند . اگر شما دنبال کیفیت صدای بالا نیستید یا با earbud های 20 دلاری راضی اید ، groove چیزی است که باید از آن رد شوید. شما نمیتوانید ارزش کیفیت آن را کاملا بفهمید تا زمانی که یک هدفون خوب در حد خودش داشته باشید. من زمان زیادی را صرف گوش دادن با هدفون h6's  ام میکنم بنابراین بالا بردن صدا ارزشش را دارد چون هدفون ها را تقویت میکند بدون اینکه مرا مجبور کند از همه ی چیزهایی که در آن ها دوست دارم دست بکشم. حدود 300 دلار برای ست جدید خرج برمیدارد و واقعا کیفیت صدا را بالا میبرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

شایعات مربوط به آیپد اپل و مک، در مورد به روزرسانی ها برای کاربران خبر می دهد