تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

یکی از سه مدلی که در اوایل ساخته شده بود، یک آستون مارتون "sotheby special"  مدل 1970 که حدود 40 سال نگه داشته شده بود و قرار است اواخر امسال به مزایده گذاشته شود . با بدنه ی پشم شیشه ای نصب شده بر روی کالبد DBS V8 ، این وسیله ی نقلیه یک مورد انحرافی شدید از سبک آستون مارتین آن زمان بود . با وجود وضعیت خراب این نمونه ی خاص، به نظر میرسد به ترمیم های زیادی احتیاج دارد تا آن مدل را دوباره بتوان به زندگی برگرداند.
این وسیله ی نقلیه که در رنج بسیار محدودی تولید شده و محصول مشترک تولید کنندگان سیگار WD&HO WILLS و خانه ی مزایده ی sotheby است ، توسط طرح اوگل ، استودیو ی واقع در لندن ساخته شده است که reliant scimitar GTE  و  bond bug معروف را تولید کرد .


این ماشین به خصوص ، گرچه اساسا یک نمونه ی کامل و با ساختار عالی است ولی تنها برای اهداف نمایشی تولید شده و نه برای جاده . از بین دو ورژن معروف این مدل ، یکی مخصوص جاده بود که قبل از اینکه رنگ بشود، اطراف انگلستان و اروپا را بطور ممتد سفر کرد ، و به عنوان یک ماشین پیشرفته برای تیم garaham hill grand prix  استفاده شد .




آن یکی موردی خصوصی بود برای شخصی که بعد از دیدن این وسیله ی نقلیه در برنامه ی بی بی سی tomorrow's world ، تولید کننده را قانع کرد که یکی را به صورت انحصاری برای آنها بسازد . آستون مارتین نیز اینکار را کرد اما در سال 1973 به قیمت 28.750 پوند (44.400 دلار آمریکا) . standard v8 آستون مارتین در آن زمان 8740 پوند بود ، بنابراین تنها مشتری این وسیله ی نقلیه با سخاوت کل مبلغ امتیاز مالکیت اش را پرداخت .  فضای داخلی این وسیله شامل ویژگی های جالبی میشود ، مانند سقف " خانه ی شیشه ای " که کاملا از شیشه ساخته شده و توسط لوله ی reynolds نگه داشته میشود ، و لوازم دیگرش بسیار هیجان انگیز اند ، مثل چیدمان صندلی غیر طبیعی ولی جالب به رنگ سبز به گونه ای که یک نفر یک طرفه در طرف مقابل صندلی ها مینشیند .




در قسمت بالا باقیمانده های نمونه ی اولیه ی آستون مارتین 5340 cc با موتور سوختی V8 و گیر بکس ZF  5 سرعته است . وضعیت هر دوی این واحد ها نامشخص است ، با این حال بیشتر این وسایل کمکی به نظر میرسد که از موتور جا مانده باشد و در کاتالوگ مزایده هم گفته نشده که محل تقریبی و دسترسی بهشان کجاست .



یکی از غیر معمولی ترین ویژگی های sotheby special قرارگیری 22 چراغ عقب ماشین است که طراحی شده تا به تدریج بر حسب میزیان نیروی به کار گرفته شده توسط پدال ترمز روشن شود. خیلی افراطی نیست ولی جالب است، نور بالاهای جلو درپوش های به سمت پایین دارند که وقتی چراغ ها روشن اند ، با استفاده از علم استفاده از فشار آب عمل میکنند.


قیمت این مزایده حدود 100000 تا 120000 پوند تخمین زده شده ،پیش بینی شده که sotheby special قصد تولید سود بسیار زیادی دارد . به نظر میرسد که همراه با مزایده های H and H classic  در موزه ی imperial war  در داکسفورد انگلستان در 14 اکتبر امسال شروع شوند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سیستم های Lexus nav در سرتاسر کشور وارد عمل شده اند