گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

خبری ناامیدکننده. در بیست و هفتم ژانویه، آژانس فضایی ژاپن (JAXA) توانست با موفقیت فضاپیمای Kounotori 6 را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب نماید. قرار بر این بود که روش جدید کشیدن فضای باقی‌مانده خارج از مدار آزمایش شود. اما بروز یک مشکل فنی مانع از انجام آن آزمایش گردید و حادثه‌ای آتشین را در روز دوشنبه رقم زد.
فضاپیمای بدون سرنشین Kounotori 6 جهت آزمایش این موضوع طراحی‌شده بود که آیا اتصال کابل‌های مغناطیسی بلند به ماهواره‌های بلااستفاده‌ای که هم‌اکنون اطراف زمین را پوشانده‌اند می‌توانند منجر به خروج آن‌ها از مدار شوند. این فضاپیما که به کابلی 700 متری مجهز شده بود به‌صورت تئوری قابلیت دفع نیروی گرانش زمین را داشت و همچنین نیرویی کافی برای کشیدن ماهواره‌ها به خارج از مدار تولید می‌کرد. اما متأسفانه بروز یک مشکل فنی باعث باز شدن این کابل و خروج فضاپیما از مدار گشت و بدون آنکه مأموریتش را به سرانجام برساند، سقوط کرد.
با این‌ حال این تنها برنامه برای جمع‌آوری آشغال‌های فضایی نبوده است. بریتانیا در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش سیستم تور و نیزه در سال آینده و همین‌طور آژانس فضایی اروپا (ESA) در حال کار بر روی نصب grabber-and-net و پرتاب فضاپیمایی در سال 2023 می‌باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه