ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران از اجرای پروژه تحول دیجیتال در این بانک براساس ابلاغیه وزارت اقتصاد خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عشرت عدالت با اعلام این خبر گفت: باتوجه به ابلاغیه وزارت اقتصاد مبنی بر پیاده سازی تحول دیجیتال در بانک ها و لزوم حرکت تمامی بانک ها به این سمت، بانک توسعه صادرات اقدام به پیاده سازی بستر بانکداری باز یا Open Banking کرده است.
او افزود: با استفاده از این بستر، مشتریان بانک می توانند به صورت مستقیم از طریق نرم افزارهای مالی، خدمات مالی و غیرمالی خود را دریافت کنند و به صورت مستقیم به مرکز عملیات بانک متصل شوند و محدودیت های اینترنت بانک و موبایل بانک را نداشته باشند.
عدالت، از مزیت های دیگر اتصال به این سیستم، استفاده از سرویس های چندین بانک به صورت همزمان توسط مشتری را عنوان کرد و گفت: مشتریان بانک صادرات می توانند سیستم ها و سرویس های شخصی سازی شده خود را به صورت مستقیم و APIهای توسعه یافته را باتوجه به نیاز خاص خود دریافت کنند.
او، مزیت دیگر این طرح را استفاده از خدمات مالی و غیرمالی عنوان کرد و افزود: در مواردی مانند احراز هویت و اعتبارسنجی، بانک با اتصال مستقیمی که به سازمان هایی مانند ثبت اسناد، ثبت احوال، شهرداری و ... دارد، می تواند این خدمات را به صورت مستقیم در اختیار شرکت ها قرار دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه