تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۲:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۱ تير

شاکی از همه جا بی خبر گفته است " من تا به حال در مورد ویندوز 10 چیزی نشنیده بودم."
روند به روزرسانی گمراه کننده و مصرانه ی ویندوز 10 واکنش های ملموسی را به دنبال داشته است.. بر اساس گزارشات به دست آمده از Seattle Times ، مالک یکی از کسب و کارهای کوچک در کالیفرنیا توانسته است با موفقیت، از مایکروسافت برای مبلغ 10000 دلار و به دلیل " غرامت حقوق از دست رفته ی خود و هزینه ی یک کامپیوتر جدید" شکایت کند. که این شکایت پس از انجام یک به روزرسانی ناخواسته و بدون اجازه صورت گرفته که گفته می شود به کند شدن کامپیوتر وی و از بین رفتن آن منجر شده است به طوری که بیش از این قابل استفاده نیست.

تری گلداستاین، مدیر آژانس مسافرتی در صحبت با Seattle Times اعلام کرده است " من تا به حال در مورد ویندوز 10 چیزی نشنیده بودم، و هیچ کس از من نپرسید که ایا مایل به انجام به روزرسانی هستم یا خیر."

در حالی که به نظر می رسد گلداستین به عنوان اولین کاربری است که به دریافت یک جایزه ی نقدی می پردازد، اما کاربران ویندوز 7 و 8 نیز در مورد فرآیند به روزرسانی، از زمانی که نسخه ی جدید آن موجود شده بود نیز شکایت می کردند. در همین سال، مایکروسافت به روز رسانی را از حالت " اختیاری" به " پیشنهاد شده" تغییر داد، و شاید آن چه که بیش از همه چیز جالب توجه بود، این بود که این شرکت به تغییر نحوه ی عملکرد دکمه ی X قرمزی پرداخت که در همه جا وجود داشت تا در نهایت به جای رد کردن به روزرسانی به قبول کردن آن بپردازد. از طرف دیگر، ردموند هر گونه اشتباهی را از جانب مایکروسافت در مورد اتفاقی که برای گلداستاین افتاده است را تکذیب کرد و به پیشنهاد یک برنامه ی آموزشی جدید برای چگونگی غیرفعال کردن اطلاعیه های در ارتباط با به روزرسانی پرداخت. اگرچه، هنوز این احتمال وجود دارد که انجام ندادن هیچ کاری، به روزرسانی ناخواسته را برای شما به دنبال داشته باشد که از قبل و بدون خواست شما برنامه ریزی شده است.

برای افرادی که به دنبال دریافت دستمزد از جانب مایکروسافت هستند و یا کسانی که تنها به دنبال گرفتن غرامت برای سردردهای ناشی از این به روزرسانی ها هستند، مشخص نیست که مورد مربوط به آن ها بتواند به دادگاه راه پیدا کند. همچنین بر اساس گزارش به دست آمده از Seattle Times ، مایکروسافت درنظر داشته است تا به ارائه ی درخواست تجدیدنظر برای حکم گلداستاین بپردازد، اما به منظور اجتناب از هزینه های اضافی دادگاه، از انجام این کار صرف نظر کرد. بنابراین احتمال کمی وجود دارد که این شرکت قصد داشته باشد تا خود را در خطر بیشتری برای دعوی قضایی قرار دهد، حتی اگر از اهداف بلندپروازانه ی 1 میلیارد کاربر ویندوز 10 آگاهی داشته باشد. از طرف دیگر، دادخواست مشابهی که شامل به روزرسانی "انتخابی" سیستم عامل برای کنسول های پلی استیشن 3 بوده است نیز به تازگی حل و فصل شده است و میلیون ها دلار برای سونی خسارت در برداشته است. بنابراین وکلای زبردست می توانند روز کاری خوبی را با توجه به چنین مواردی، داشته باشند.

برچسب هاwindows 10Microsoft
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10