ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

علی حکیم جوادی گفت: بزرگترین خلایی که در راه هوشمندسازی در تهران با آن روبه رو هستیم، خلاهای قانونی است.
علی حکیم جوادی، مدیرعامل گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا، با اشاره به دستاوردهای شهر هوشمند گفت: تاثیرات مثبت چنین اقدامی هم برای شهروندان و هم برای شهرداری و دولت بسیار مشخص است. به بیان دیگر هوشمندسازی هزینه‌های شهر را به شدت کاهش می‌دهد، شفافیت را در روابط سازمانی و اداری ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: در شهر هوشمند قسمت عمده‌ای از فعالیت شهروندان که از طریق سیستم‌های الکترونیک و بدون حضور مستقیم انجام می‌شود را می‌توان عملی کرد. علاوه بر این هوشمندسازی یکپارچگی را میان قسمت‌های مختلف شهرداری به وجود می‌آورد که در نهایت باعث ارایه خدمات بهتر و سازمان یافته‌تری به شهروندان می‌شود.
حکیم جوادی تصریح کرد: هوشمندسازی کلانشهر تهران تاثیرات بسیار مثبتی بر روی مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا خواهد داشت، چراکه این اقدام ترددها را در سطح شهر بهینه کرده و کاهش می‌دهد. استفاده از ابزارهای مختلفی که مربوط به اینترنت اشیا است نیز سبب خواهد شد که سیستم یکپارچه شهری ایجاد شده و شهروندان وارد مرحله جدیدی از توسعه یافتگی شوند، چراکه شهر ساماندهی جدی پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به این نکته که شهر هوشمندسازی مفهومی است که غایت آن به طور کامل مشخص نیست گفت: اما واضح است که استفاده از ابزارهای موجود در جهت هوشمندسازی باعث می‌شود که شهر وضعیت مناسب‌تری پیدا کند و شهروندان در یک رفاه بهتری قرار گیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه