گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۱ شهريور

وزارت بازرگانی آمریکا به دستور صادر شده توسط یک قاضی این کشور مبنی بر توقف ابلاغیه صادر شده برای گوگل و اپل از سوی این وزارتخانه درخصوص توقف مسدودسازی WeChat از اپ استورها اعتراض کرده و آن را به چالش می‌کشد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، لورل بیلر، قاضی عالی رتبه آمریکایی در سانفرانسیسکو حکم اولیه ای برای توقف دستور این وزارتخانه صادر کرده که براساس این دستور ممکن است سایر تراکنش های این کشور با Tencent که هولدینگ WeChat محسوب می شود نیز ممنوع شود که منجر به غیرقابل استفاده شده این برنامه در ایالات متحده می شود.
وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرده است: ممنوعیت معاملات شناسایی شده برای محافظت از امنیت ملی ایالات متحده ضروری است و این وزارتخانه انتظار دارد به زودی از این حکم قضایی خلاص شود.
این اپلیکیشن چینی که 19 میلیون کاربر روزانه در ایالات متحده و یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دار، قرار بود روز یکشنبه از فروشگاه های اپلیکیشن های تلفن همراه در آمریکا حذف شود.
حکم این قاضی به این معنی است که WeChat و TikTok که متعلق به شرکت های چینی هستند و هدف دستورهای اجرایی دونالد ترامپ قرار گرفته اند، فعلا در ایالات متحده در دسترس خواهند بود.
دولت ترامپ بر اساس این ادعا که WeChat یک تهدید امنیت ملی است، محدودیت هایی علیه این برنامه چینی اعمال کرده، اما قاضی بیلر اعلام کرد که شواهد در این باره ناکافی است.
قاضی بیلر در حکمی که روز شنبه صادر و اوایل روز یکشنبه منتشر شد، نوشت: WeChat به عنوان یک مکان عمومی مجازی برای جامعه چینی زبان و جامعه آمریکایی چینی در ایالات متحده عمل می کند و تنها وسیله ارتباطی آنها است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه