ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ اسفند

به گزارش میزان، با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و اداره کل عفو و بخشودگی سجل قضایی دستگاه قضا، سامانه ساما راه‌اندازی شد.
حمید شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه انعقاد تفاهم نامه بین مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و اداره کل عفو و بخشودگی سجل قضایی قوه قضاییه گفت: سامانه‌ای که در حال راه‌اندازی است، سامانه اطلاعات موثر اشخاص نام دارد.
وی ادامه داد: گاهی، افرادی به صورت ضامن، شاکی، مصدوم و کفیل و شاهد حرفه‌ای در فرآیند دادرسی وارد می‌شوند و با توجه به تجاربی که دارند این مسیر را از مسیر عدالت خارج می‌کنند و اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند که این مفاسد از بیرون دستگاه قضایی به قوه قضاییه تحمیل می‌شود.
شهریاری افزود: اطلاعات محکومان فراری و افرادی که تحت تعقیب هستند نیز در این سامانه ثبت می‌شود و اطلاعات آن‌ها به صورت برخط در اختیار بیش از ۹ هزار شعبه قرار می‌دهیم.
شهریاری افزود: بیش از ۴۲ عنوان از اطلاعات موثر اشخاص را در سامانه قرار دادیم تا افرادی که مرتکب فساد شده‌اند شناسایی شوند و با راه‌اندازی این سامانه از فساد‌های بیرونی در دستگاه قضایی جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: با فعال شدن دادسرا‌ها و محاکم اطلاعات وارد سامانه خواهد شد و از امروز قابلیت ورود اطلاعات وجود دارد. در حال حاضر اداره کل سجل کیفری قوه قضاییه به اطلاعات دسترسی دارد و بانک اطلاعاتی آن قابل بهره‌برداری است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه