ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: یک کنسرسیوم بخش خصوصی در حال طی کردن مراحل نهایی خود برای دریافت مجوز اپراتور ماهواره مخابراتی است.
مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ورود شرکت‌های توانمند در عرصه فضایی، می تواند زمینه ساز تحولی نوین در این حوزه باشد.
وی ادامه داد: پس از تصویب و اعلام فراخوان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی و شکل گیری کنسرسیوم ها، خوشبختانه یک کنسرسیوم بخش خصوصی در این حوزه در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.
براری گفت: پروانه اپراتوری ماهواره سنجش از دور و مجوز راه‌اندازی و بهره‌برداری ایستگاه زمینی دریافت داده‌های ماهواره‌ای نیز، مراحل پایانی خودش را طی می کند.
رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: در همین حال دو شرکت خصوصی با تیم‌های متخصص و دارای تجربه طراحی و ساخت ماهواره، وارد حوزه منظومه های ماهواره ای سنجش از دور و اینترنت اشیا شده اند.
وی با بیان اینکه در این مدت جلسات و نشست‌های تخصصی و اجرایی بسیار خوبی برگزار شد، گفت: چنین اقداماتی کمک بزرگی به صنعتی سازی مدارهای ارتفاع پایین (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر) و یک گام مهم برای دستیابی به مدارهای ارتفاع بالا و اکتشافات فضایی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه