کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن

این استارتاپ تلاش کرد قفل هوشمند ۷۰۰ دلاری را بفروشد. استارتاپ وی ورشکسته شد و کارمندان و پیمانکارانش را از دست داد. اما حالا، برای اپل کار می‌کند.
اگر بخواهیم منصف باشیم، Otto شرکت قفل هوشمند Sam Jadallah دقیقا ابزاری را ساخت که از اپل انتظار ساخت آن می‌رفت: یک دستگاه دقیق مهندسی لوکس با طراحی خارجی که نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند. ولی حالا Jadallah دیگر نگران پیدا کردن سرمایه‌گذار برای عملی کردن ایده‌هایش نیست. در سال ۲۰۱۸، وی فردی را متهم به ورشکسته شدن استارتاپش کرد که در دقایق آخر از تصمیم سرمایه‌گذاری‌اش کناره گرفت.
نکته جالب در اتفاق اخیر تنها به کار گرفتن Jadallah برای هدایت بخش نوآوری خانه‌ی هوشمند نیست، بلکه احتمال دارد اپل واحد نواوری خانه‌ی هوشمند جدیدی را آغاز کند.
تاکنون اپل به دیگر شرکت‌ها اجازه داده تا دستگاه‌هایی برای اکوسیستم HomeKit آن بسازند. اگرچه در این بین، اسپیکر هوشمند HomePod اپل از این قانون مستثنی بود. در حال حاضر، به نظر می‌رسد اپل به Siri این پیغام را ارسال کرده که نیاز به هوشمندتر شدن دارد. هفته‌ی گذشته، اپل هم استارتاپ هوش مصنوعی Mattel Hello Barbie را خرید که در زمینه‌ی قابلیت‌های صوتی مکالمه‌ای فعالیت دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه