تکنولوژی
مصطفی طبری۱۴:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

حتماً ربات هایی با طراحی الهام گرفته شده از موجودات طبیعی را دیده اید. این ربات ها اکثراً توسط دانشمندان در لابراتوری دانشگاه های معتبر جهان ساخته می شوند. اما چه می شد اگر خودتان می توانستید یکی از این ربات ها را می ساختید و آن را با گوشی هوشمندتان کنترل کنید؟
STEMI یک کمپین با هدف جذب سرمایه مردمی است که به شما اجازه می دهد یک ربات عنکبوتی شش پا را بسازید. این ربات برخلاف اکثر ربات های تجاری بصورت یک کیت ساختنی ارائه می شود که با استفاده از آموزش چندرسانه ای همراه آن می توانید این ربات را بسازید.
اگرچه STEMI در اصل برای کودکان طراحی شده اما بزرگسالان نیز می توانند از این کیت سرگرم کننده استفاده کنند. این ربات پس از ساخت قادر به انجام حرکات پیچیده، تغییر ارتفاع، راه رفتن به سه حالت شبیه به عنکبوت و حتی رقصیدن می باشد. شما این ربات را با کمک یک اپلیکیشن مخصوص و تکان دادن گوشی به طرفین می توانید کنترل کنید.
اما مونتاژ کردن روبات تنها نیمی از ماجراست، به گفته وب سایت سازنده شما با ساخت این روبات در واقع اطلاعات پایه ای در مورد مدلسازی سه بعدی، الکترونیک، کدنویسی اپلیکیشن موبایل و زبان برنامه نویسی Arduino را بدست خواهید آورد.
پلتفرم STEMI اپن سورس بوده و بنابراین هر کاربر می تواند آن را به دلخواه خودش تغییر دهد. سازندگان این کیت رباتیک وعده داده اند تا کدهای منبع، نقشه های ساخت و مدل های سه بعدی را بصورت رایگان در اختیار تمام افراد قرار دهند.
امکانات اضافی گسترده ای برای حمایت کنندگان بسته به میزان حمایت مالی ارائه می شود. اما 235 دلار(بدون هزینه ارسال) کمترین قیمتی است که می توانید یک کیت STEMI را خریداری کنید. با قیمت 279 دلار شما یک کاور نیز دریافت خواهید کرد.
این کمپین جذب سرمایه روز دوشنبه راه اندازی شده و هدف آن جذب 16 هزار دلار ظرف 40 روز است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اختراع روبوسوییت توسط کمپانی هیوندا