تکنولوژی
مصطفی طبری۴:۱۷ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

در ماه آوریل برای نخستین بار با دوربین واقعیت مجازی Jaunt آشنا شدیم و این شرکت امیدوار بود بتواند شیوه ی ضبط فیلم ها را دگرگون کند. امروز Jaunt بالاخره موفق به عرضه نسخه تجاری دوربین واقعیت مجازی خود با نام NEO شد که محصولی فوق العاده است.
این دوربین که با شعار "روشن کن و فیلم بگیر" برای فیلم سازان واقعیت مجازی عرضه شده، به کاربر اجازه ثبت تصاویر 360 درجه به کیفیت بالا، ثبت تصاویر HDR و همچنین فیلمبرداری با نرخ فریم بالا و time-lapse را می دهد.
کوجی گاردینر سرپرست بخش مهندسی سخت افزار Jaunt در مورد این محصول می گوید: در زمینه طراحی، NEO از هر لحاظ شامل سنسور تصویری سریع تا لنزهای واید و نرم افزار داخلی با هدف ساخت فیلم های سینمایی واقعیت مجازی تولید شده است.


این دوربین که در واقع پنجمین نسل از دوربین های تولید شده توسط این شرکت است، از چند لنز در یک بدنه یکپارچه تشکیل شده است. علیرغم سیستم دوربین چندگانه بکار رفته در این دوربین، NEO بدنه ای جمع و جور و ضدآب دارد.
در تست هایی که توسط این دوربین انجام شده نتایجی بسیار تحسین برانگیز بدست آمده و شرکت Jaunt چند نمونه رایگان از این فیلم ها را بصورت رایگان برای دانلود قرار داده که کاربران می توانند بر روی Oculus Rift و Google Cardboard خود تماشا کنند.
همچنین محتوای تولید شده با این دوربین به راحتی می تواند توسط نرم افزارهای معتبر در این زمینه شامل Avid، Premiere، Final Cut Pro X، Maya، 3Ds Max، After Effects و غیره ویرایش شود.
کمپانی Jaunt این دوربین را تنها برای شرکت هایی که از قبل ثبت نام کرده اند و یا به نوعی شریک محسوب می شوند، در ماه آگوست عرضه می کند و هنوز صحبتی از عرضه عمومی این محصول نشده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

در آینده ای نزدیک داشبورد اتومبیل ها سه بعدی خواهند شد