امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

ممکن است تصور کنید گزینه‌ی Google Location History را غیر فعال کرده‌اید، به این معنا که گوگل موقعیت مکانی شما را ردیابی نمی‌کند. اما حقیقت این است که گوگل جمع‌آوری اطلاعات مکانی را ادامه می‌دهد و حتی شما را دقیقه به دقیقه دنبال می‌کند. Associated Press گزارش می‌کند، گوگل آدرس خانه‌تان و دیگر مکان‌هایی را که شما در طول روز بازدید می‌کنید به خاطر می‌سپارد.
AP متوجه شد گوگل کار تعقیب را از طریق سرویس‌هایی چون Google Maps، به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا، و جستجوهای مرورگر انجام می‌دهد – هر فعالیت برنامه‌ای می‌تواند برای این کار استفاده شود. با غیر فعال کردن Location History، فرد تنها اضافه کردن جابه‌جایی‌ها به ویژگی Timeline گوگل را متوقف می‌کند.
اما راهی وجود دارد که می‌توان از گوگل خواست پیگیری را متوقف کند: رفتن به قسمت تنظیمات و غیر فعال کردن "Web and App Activity". اگر فرد این بخش را که به صورت پیش فرض فعال است خاموش کند، گوگل دیگر قادر به جمع‌آوری اطلاعات از جایی که فرد بوده، نیست.
موضع گوگل این است که هدف و عملکرد Location History برای تمامی کاربران کاملا واضح است. سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای به The Verge گفت: Location History یکی از محصولات کاملا اختیاری گوگل است و کاربران کنترل ویرایش، حذف، و یا غیر فعال کردن آن را در هر زمانی دارند. با این حال هنوز برای اکثر کاربران معلوم نیست این گزینه‌ها چطور کار می‌کنند، یا چیزی به نام "Web and App Activity" می‌تواند جمع آوری داده‌های مکانی گوگل را متوقف کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه