تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۰:۶ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ آذر

بازدید از نمایشگاه فناوری و واقعیت مجازی و تلفن های هوشمند در لندن پایان یافت.
شهر لندن در روزهای پنجم و ششم دسامبر درنمایشگاه «تک کرانچ دیسراپت» در زمینه فناوری های جدید، پذیرای میهمانان خود گردید.
بر طبق گزارشات اخیر، این شهر بزرگترین مرکز تکنولوژی اروپا به شمار می رود. کارشناسان معتقدند، در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، نقش بریتانیا در این حوزه کمرنگ خواهد شد.
"مایک باچر"، یکی از مسئولان برگزاری این نمایشگاه می گوید: «سرمایه و تخصص دو مسئله حائز اهمیت هر شرکتی است. این دومورد بر"برکسیت" (همه پرسی جهت خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا) تاثیرگذار است. اینکه مردم چطور ویزا تهیه کنند و درآن شهر حضور داشته باشند.»
واقعیت مجازی یکی از بخشهای مهم این نمایشگاه را شکل می دهد. با این حال وسایل مورد نیاز برای استفاده از این فناوری گران هستند. یک شرکت لهستانی برای کاهش هزینه ها راه حلی پیدا کرده است. "مارک آنتونیک"، مدیر شرکت «ریفت کت» می گوید: «کار با واقعیت مجازی از طریق کامپیوتر و از طریق تلفن همراه مزایا و معایب خود را دارد. واقعیت مجازی با کامپیوتر کیفیت بالایی دارد ولی گران تمام می شود. از طریق تلفن همراه هزینه پایین تر است ولی فضای مورد استفاده کیفیت چندانی ندارد. شرکت ما بین این دو (تلفن هوشمند و کامپیوتر) پلی ایجاد کرده است.
واقعیت افزوده بیش از پیش در دنیای سرگرمی خود را نشان می دهد. بازی «پوکمون گو» نمونه ای از این فناوری است. مدیر شرکت «سواپ بوتس» که در این زمینه فعال است می گوید: «در کودکی، اسباب بازی ها در زندگی ما حضور داشتند. اکنون، نمی گویم تخیلتان جایگزین واقعیت شده، ولی می توانید آن را تماشا کنید. می توانید حرکت اسباب بازیها و مبارزه آنها را در پیرامون اطراف خود ببینید.»
شرکت های اروپایی، سرمایه گذاران سرشناس و شرکت های جدید برای عرضه تولیدات تازه و تبادل نظر در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه