ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ آبان

نشست بررسی مشکلات ارتباطی استان مرکزی با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات و برخی از مدیران این سازمان و اپراتورهای ثابت و سیار در اراک برگزار شد.
حسین فلاح جوشقانی در این نشست گفت: استان مرکزی چهارمین استان صنعتی و کریدور اصلی ارتباط زیرساختی غرب و جنوب غرب کشور با پایتخت است و از نظر شاخص توسعه یافتگی ICT رتبه هشتم را در بین ۳۱ استان کشور داراست.
وی در تشریح وضعیت شاخصهای شبکه تلفن ثابت این استان افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان ۴۰ درصد است و ۹۲ درصد از روستاهای استان مرکزی دارای ارتباط تلفن ثابت هستند.
فلاح جوشقانی اظهار کرد: تمامی ۳۳ شهر استان مرکزی تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه هستند. اپراتور تلفن همراه به ترتیب ۹۴ درصد و ۵۴ درصد، ایرانسل ۷۹ درصد و ۴۸ درصد و رایتل ۴۴ درصد از جاده‌های اصلی و فرعی و جاده‌های ریلی را از نظر ارتباطی پوشش داده‌اند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت ارتباطات روستائی استان مرکزی تصریح کرد: هزار و ۱۱۷ روستا دارای ارتباط هستند و طرح رومینگ بین اپراتوری به صورت ۱۰۰ درصدی در روستاهای این استان اجرا شده است.
در این نشست وضعیت پوشش تلفن همراه در شهرها و جاده ها، ضریب نفوذ تلفن ثابت و میزان تقاضا در این زمینه، وضعیت ارتباطی و فناوری اطلاعات در روستاها و میزان تحقق تعهدات پوششی اپراتورهای ثابت و سیار در این استان بررسی شد.
همچنین در حاشیه برگزاری این نشست در دیدار رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و معاون عمرانی استانداری استان مرکزی مشکلات فی مابین اپراتورها با سایر دستگاههای اجرائی در سطح استان مانند شهرداری ها و دستگاههای تامین کننده زیرساختهای برق، جاده و تامین امنیت مطرح شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه