ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند

منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی برای برگزاری آخرین جلسه بازپرسی پرونده استرداد او به ایالات متحده در دادگاه کانادا حاضر می‌شود تا آخرین اظهارات او برای برگزاری جلسه دادرسی نهایی در ماه می طرح شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منگ 49 ساله در ماه دسامبر سال 2018 در فرودگاه بین‌المللی ونکوور به درخواست آمریکا به اتهام گمراه کردن بانک HSBC در معاملات هواوی با ایران و نقض قوانین تحریم بازداشت شد.
از آن زمان تاکنون او تحت بازداشت خانگی در ونکوور است و علیه اتهاماتی که به او وارد شده، مبارزه می‌کند.
پرونده منگ پس از دو سال طی فرایندهای قانونی، وارد مرحله نهایی برای تصمیم رئیس دادگستری دادگاه عالی بریتیش کلمبیا شده و همچنین منتظر تصویب وزیر دادگستری فدرال برای استرداد او به آمریکا است.
در دادگاه آخر قرار است استدلال‌های مربوط به اتهامات مقامات کانادایی در هنگام بازجویی و بازداشت اولیه منگ که به گفته وکلای منگ، باید استرداد او را باطل کند، بحث خواهد شد.
تیم وکلای ونگ پیش از این اعلام کرده بودند که استرداد باید به دلیل دخالت‌های سیاسی صورت گرفته توسط دولت دونالد ترامپ ابطال شود.
ترامپ در دسامبر ۲۰۱۸ به رویترز گفته بود اگر این امر منافع امنیت ملی آمریکا را تامین كند یا به بستن یک معامله تجاری با چین كمك كند، در این پرونده مداخله خواهد كرد.
دادستان‌های کانادایی نماینده دولت فدرال ادعا می‌کنند که روال‌های قانونی مناسب برای این پرونده طی شده است و اکنون که ترامپ دیگر رییس جمهوری نیست، ارجاع به اظهارنظرهای او مناقشه‌برانگیز است و تاثیر اظهاردات او توسط یک سیاستمدار بهتر مورد قضاوت قرار می‌گیرد تا یک قاضی.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه