ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران از برنامه ریزی برای برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های بهره‌بردار از فناوری فضایی با هدف توسعه صنعت پایین دست حوزه فضا، خبر داد.
مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: حدود ۸۰ درصد اقتصاد حوزه فضایی و اشتغال در صنعت این حوزه در دنیا، مرتبط با صنایع پایین دست زنجیره حوزه فضایی است.
وی ادامه داد: برای تحقق این امر و رونق صنایع این بخش در کشور، طی چند ماه گذشته اداره کل کسب و کارهای فضاپایه در سازمان فضایی ایران شکل گرفت که مهمترین هدف آن توسعه صنعت پایین دست حوزه فضایی با ایجاد و توسعه شرکت‌های خصوصی و کسب و کارهای نو در این حوزه است و در این مسیر توانمندسازی بخش خصوصی، تسهیل‌گری و توسعه بازار را به عنوان مهمترین راهبردهای خود در برنامه دارد.
رئیس سازمان فضایی ایران افزود: در این مدت این اداره کل برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های بهره‌بردار از فناوری فضایی را در دستور کار قرار داده است و همچنین با مشارکت با نهادهای مختلف در برگزاری رویدادهای مختلف، انجام سفرهای استانی و جلسه با استانداران و مدیران استانی و مراکز علمی در سطح کشور و...، تلاش کرده تا بستر مناسب برای تحقق هدف ترسیم شده را مهیا کند.
براری گفت: در این راستا نشست با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد و در این جلسه که شرکت‌های خصوصی نیز حضور داشتند، توافقات بسیار خوبی انجام شد که در آینده‌ای نزدیک آن‌را اعلام خواهیم کرد.
وی گفت: ۲۰ درصد دیگر اقتصاد حوزه فضایی که مربوط به صنایع بالادست حوزه فضایی است هم بسیار استراتژیک بوده که سازمان فضایی ایران در این بخش نیز اقدامات، سیاست‌ها و راهبردهایی دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه