ایران و جهان
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

یکی از بنیان گذاران مایکروسافت ، پل آلن در حال برنامه ریزی برای ساخت بزرگترین هواپیمای دنیا در سال 2011 ؛ در کنار چند همکار دیگر مانند الون ماسک است. حالا این هواپیما که stratoluanch   نام دارد، در کالیفرنیا در mojave air  و space port  در حال ساخت است و انتظار میرود که در سال 2016 تحت آزمایش قرار گیرد. شرکت آلن، stratoluanch systems ، تنها برای ثبت شدن در کتاب رکورد های گینس در حال ساختن این هواپیمای غول پیکر نیست . اگرچه هدف اصلی اش اجرای راه اندازی و پرتاب هوایی موشک های حامل ماهواره است.
پرتاب هوایی جهش برداشتن و پرواز کردن  را با وجود هوای سرد و طوفانی ممکن میکند و میتواند باعث ذخیره ی سوخت شود چون مجبور به که شروع به پرواز از 0 مایل در ساعت کنند . این هواپیما میتواند دوباره و دوباره برای چندین پرواز استفاده شود و مهندسین و دانشمندان میتوانند به بهترین مکان برای پرتاب موشک فکر کنند و انتخابش کنند. این به ما اطمینان میدهد که سفینه های فضایی میتوانند به آسانی در چرخش های برنامه ریزی شده ی ماهواره ها در آنها قرار گیرند. و با وجود میزان باری که میتواند حمل کند، به خاطر موانع وزنی ، محدود خواهد شد .
شرکتی به نام scaled composites که بنیان گذارش برت روتان ( که یکی از بنیان گذازان stratoluanch systems  است) مسئول ساختن این هواپیما با دو بویینگ 747 است. زمانی که کارساختش تمام شود، یک طول بال 385 فوتی خواهد داشت، حدود 123 فیت گسترده تر از طول airbus a380 ، که بزرگترین هواپیمای مسافربری دنیاست . رئیس scaled composites ، کوین میکی به KGET در یک مصاحبه گفت که اگر این هواپیما را را در یک زمین فوتبال بگذارند ، طول بالهایش به تیر دروازه خواهد رسید و 15 فیت از هر کدام فراتر خواهد رفت. "
حدود 12000 پا باند پرواز نیاز دارد تا بتواند بلند شود ، که این یکم مشکل ساز است. بیشتر هواپیماهای تجاری حدود 7000 تا 8000 پا اند و باند های پروازی که برای آنها ساخته میشوند ، برای غول هایی مثل straroluanch نیستند . با این حال آلن و تیمش امیدوارند که این هواپیما پرتاب های هوایی را رایج تر کنند : آنها بر این باورند که این کار سفر فضایی را قابل پرداخت تر میکند . و ما حدس میزنیم که سال بعد میبینیم که آیا رویاهای آنها در هنگام پرواز آزمایشی امکان پذیر است یا نه .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

هواپیمایی که میتواند برعکس پرواز کند