تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

بعد از چند هفته تحقیق خودکفا ، برنامه ی SpaceX  الون ماسک رسما یک پایه را به عنوان مقصر احتمالی انفجار موشک CRS-7 در ماه گذشته اعلام کرد. درست است، یک قطعه ی پولادین با دو فوت بلندا و قطر اینچی مسئول انفجار بزرگ این موشک و بارش به قطعات ریز شد . در یک به روز رسانی توسط خود SpaceX ، تولید کننده ی هوا و فضایی میگوید که ساعت های زیادی را صرف تحلیل داده های پرواز و جور کردنش بر علیه سیستم موشک کرد تا به " تخمین های ابتدایی و اصلی" برسد. اگرچه spacex تصمیم دارد تا تحقیقات را ادامه دهد ، اما مطمئن است که این پایه ی معیوب که در حین صعود موشک ترکید، دلیل اصلی این انفجار است. همچنین گزارش میکند که چندصد پایه در هر ماموریت پرواز میکنند ، و هر کدام طوری طراحی شده اند که تا 10000 Ibs قدرت را بپذیرند. متاسفانه در مورد CRS-7 این پایه با تنها  2000 Ibs نیرو از کار افتاد .
چیزی که این این پایه را خیلی مهمتر و اساسی تر از بقیه در CRS-7 میکند این است که این پایه دارای کانتینر هلیوم  در طبقه ی دوم مخزن اکسیژن مایع بود. وقتی که ترکید- تقریا 130 ثانیه در پرواز - محتوی هلیوم شروع به آزاد کردن محتویاتش در اکسیژن کرد و به سرعت فشار مخزن را افزایش داد . این فشار چنان به سرعت زیاد شد که فقط 0.893 ثانیه از زمان سیگنال خطر ابتدایی و انفجار کامل وقت گذشت .
در طول کنفرانس اخبار تلفنی اخیر ، خود musk این تصادف را نتیجه ی  خشنودی و موفقیت هایی پی در پی کمپانی ( البته قبل از CRS-7) دانست. تا قبل از شکست ماه پیش، 18 پرتاب موفقیت آمیز پی در پی spacex به قبل از ژوئن 2010 بر میگردند. ماسک همچنین اضافه کرد که در همین حین ، تیم تصمیم دارد تا همه ی جنبه های پرتاب را بررسی کند تا مطمئن شود که تنها همان بخش از موشک مسئول از بین رفتن CRS-7  بود.
با اینکه به نظر میرسد این انفجار حتی برای شرکتی چون spacex به منزله ی عقب نشینی است اما این کمپانی میگوید که انتظار دارد تا پاییز امسال به پروازهایش برگردد و قصد دارد تا همه ی پرتاب ها را بری لیست مشتریانش در سال 2015 تکمیل و به واقعیت تبدیل کند. ماسک و کمپانی همچنین معتقدند که این انفجار به اسپیس ایکس این فرصت را میدهد تا وسایل پرتاب امن تری تولید کند و در حالیکه برای فرصت فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2017 آماده میشود، در برنامه ی امنیتش مطمئن باقی بماند.

برچسب هاSpaceXCRS 7EXPLOSION
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حذف فایل‌های مخرب با نرم‌افزار IObit Malware Fighter