سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

در نمایشگاه IFA، هواوی از جدیدترین سیستم تراشه‌ی خود با نام Kirin 980 رونمایی کرد. تراشه‌ی جدید دارای چندین قابلیت است که برای اولین‌بار ارائه شده، از جمله اولین پردازنده‌ی ۷ نانومتری موبایل، اولین پردازنده‌ی ساخته شده با Cortex-A76 CPU و Mali-G76 GPU، اولین پردازنده با یک مودم گوشی هوشمند Cat.21 و پشتیبانی سرعتی بیش از ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه، و اولین تراشه با پشتیبانی ۲۱۳۳ مگاهرتز LPDDR4X RAM. این پردازنده دارای ۶.۹ میلیارد ترانزیستور است.
راهی که منجر به اعلام این تراشه شد، حدودا سه سال پیش آغاز شد، در آن زمان هواوی بیش از هزار طراح ارشد فعال در زمینه‌ی نیمه هادی‌ها را استخدام کرد و بیش از ۵ هزار نمونه‌ی اولیه تولید کرد. نتیجه‌ی نهایی هم حدودا ۲۰ درصد افزایش سرعت و ۴۰ درصد کاهش مصرف انرژی در Kirin 980 نسبت به نسل قبلی دستگاه‌های هواوی است.
اما محصولی که هواوی به دنبال مقایسه با آن است، Snapdragon 845 است. تراشه‌ای که تقریبا در هر گوشی پرچمدار اندرویدی که توسط هواوی ساخته نشده، وجود دارد. قابل ذکر است 845 ماه‌ها پیش عرضه شده، در حالیکه 980 حداقل تا ماه آینده در هیچ دستگاه خرده فروشی قرار نمی‌گیرد. به گفته‌ی هواوی، اولین دستگاه مجهز به این تراشه‌ی جدید در Mate 20 قرار می‌گیرد که از ۱۶ اکتبر عرضه می‌شود.
در زمینه‌ی حافظه، هواوی می‌گوید Kirin 980 در مقایسه با Snapdragon 845، بیست درصد پهنای باند بهتر و ۲۲ درصد زمان تاخیر کمتر دارد. عملکرد عکاسی ارتقا مهم دیگری در Kirin 980 است. این تراشه از یک پردازنده‌ی دوگانه‌ی ISP جدید استفاده می‌کند. Kirin 980 در پردازش دوربین، ۴۶ درصد سریع‌تر از پردازنده‌های قبلی است و در هنگام ضبط ۲۳ درصد بهبود در مصرف برق و ۳۳ درصد ارتقا در زمان تاخیر دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه