گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

توسعه دهندگان ژاپنی می گویند، ایموجی ها کم کم به زبان جدیدی در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی تبدیل خواهند شد. به گفته آنان این زبان روز به روز در حال گسترش است و می تواند بسیاری از ارتباطات در این فضا را پوشش دهد.
البته استفاده از ایموجی های اولیه یا همان شکلک های زرد خندان، امروزه به ندرت استفاده می شوند اما با وجود این گزینه ها در کیبورد می توان احساس خود را به صورت دقیق و انتخاب استیکر سازگار به فرد مقابل انتقال داد. اولین اموجی در سال 1999 را شیگه‌تاکا کوریتا ساخت که عضو تیم کاری ان‌تی‌تی دوکومو بود. وی تصمیم گرفت که با استفاده از شکلک ها در چندین سطر، احساس یک کاربر را در تصویر خلاصه کند. این کار بعد ها به یکی از موارد محبوب در چت مخصوصا در ژاپن، تبدیل شد. البته وی در هنگام طراحی این شکلک ها نمی دانست اثرش به یک کار تاریخی تبدیل خواهد شد.
تاکنون در سراسر جهان بیش از 1800 Emoji طراحی شده که در میان آنان نه تنها تصاویری از چهره بلکه شخصیت ها، حرفه ها، گروه ها و حتی جنبش ها نیز به چشم می خورد. در این راستا مسئولین موزه هنر های معاصر و مدرن در نیویورک تصمیم گرفته اند 176 ایموجی طراحی شده را در کنار آثاری از پابلو پیکاسو و اندی وارهول برای تماشای علاقه مندان به نمایش بگذارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه