ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخلف دو اپراتور تلفن همراه برای افشای بانک اطلاعاتی مشترکان به برخی وب‌سایت‌ها خبر داد.
به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس گزارشی که به ما رسیده، دو اپراتور تلفن همراه امکان تبلیغاتی را فراهم کردند که زمانی که مشترک به یک وب‌سایت مراجعه می‌کند، شماره‌ی وی قابل‌ استخراج بوده و سایت موردنظر می‌تواند از طریق پیامک با مشترک مورد نظر در ارتباط باشد و یا یک بانک اطلاعاتی از اطلاعات کاربران تشکیل دهد.
وی با بیان اینکه این موضوع ناقض حریم خصوصی افراد است و باید متوقف شود، گفت: گزارش دریافتی بر اساس مستنداتی بود که در فضای مجازی و در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شده و با توجه به اهمیت موضوع نیاز به بررسی داشت.
جهرمی با اشاره به اینکه موضوع را برای بررسی بیشتر به مرکز ماهر ارجاع داده‌ایم، افزود: طبق کلیپی که از این اقدام تهیه‌ شده، از نظر فنی موضوع کاملاً شفاف است و یک نوع ابزار ناشیگری در پیاده‌سازی کد وجود داشته که باعث فراهم کردن این دسترسی و سوءاستفاده از اطلاعات شده است.
وی تصریح کرد: طبیعتاً این اقدام باید متوقف شود و اگرچه حضور کسب‌وکارهای نوین خوب است و باید این کسب‌وکارها شکل بگیرند اما حفظ حریم خصوصی افراد در اولویت قرار دارد و باید ضابطه‌مند باشد.
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: طبیعتاً بخش نظارت وزارت ارتباطات در این زمینه ضعف داشته که نتوانسته این موضوع را سریعاً شناسایی کند و به همین دلیل موضوع از طریق گزارش‌های عمومی واصل‌ شده است.
جهرمی تأکید کرد: هنوز صحت این تخلف کاملاً مشخص نیست اما قرار است مرکز ماهر در این زمینه رسیدگی کرده و گزارشی منتشر کند. در این راستا ما از نظارت عمومی نیز استقبال می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم گزارش‌هایی که دارند را برای ما بفرستند و بدانند که ما نسبت به آن بی‌تفاوت نیستیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه