ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

سرپرست پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از انجام پروژه مشترک تدوین نقشه راه سند تحول دیجیتال با همکاری دانشگاه تهران خبر داد.
به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید هاشم مداح حسینی این پروژه را در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی است که به واسطه تغییر یا اصلاح و نوآوری در بخش‌های مختلف موجب بهبود فرایندها و تغییرهای اقتصادی شده است. افزایش نوآوری، توسعه کارآفرینی، اشتغال‌زایی، بهبود رفاه عمومی، توسعه بخش خصوصی، از نتایج و ابعاد توسعه اقتصاد دیجیتال است ولیکن این جریان علاوه بر آثار مثبت در برگیرنده مخاطراتی است که نیازمند پیش‌بینی و آماده‌سازی است.
مداح حسینی ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر با این پرسش مواجه هستیم که کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در شکل‌های جدید آن چه تهدیدها و فرصت‌هایی را فراهم می‌آورند. در این راستا مسایل اقتصادی، فرهنگی و حقوقی، امنیتی و زیرساخت‌های فنی مطرح می‌شود که لازم است مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند.
سرپرست پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: این پروژه با همکاری دانشگاه تهران آغاز شده که پیش‌تر این موضوع در قالب کلان‌تر و ذیل عناوین مختلفی در دستور کار پژوهشکده بوده و نتایج آن به صورت گزارش‌های مختلف به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده است.
به گفته‌ی وی دامنه و شدت اثرگذاری فناوری‌های نوین در همه‌ی بخش‌ها و اهمیت تحولات ناشی از آن، سوالات مهمی را در این حوزه ایجاد می‌کند که پاسخ به آن نیازمند مشارکت جمعی شامل کارشناسان، متخصصان مربوطه از بخش دولتی و خصوصی است. موضوعاتی مانند ابعاد و مفاهیم تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، چالش‌های اقتصاد دیجیتال در بخش‌های مختلف و شناسایی توانمندسازها از این نمونه است که در این راستا پژوهشکده اقدام به برگزاری فروم اقتصاد دیجیتال کرده و تاکنون با استقبال خوبی از سوی خبرگان این حوزه مواجه بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه