تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

در غرب فیلادلفیا ساختمان شیشه ای ساخته شده است، که مجهز به دیوار های هوشمند است و بسته به طیف نور، تغییر رنگ می دهد.همچنین در این ساختمان سیستم گرمایشی وجود ندارد و با نصب پانل های خورشیدی انرژی گرمایی و الکتریکی را ذخیره می کند توربین های بزرگ بادی سبب خنک شدن ساختمان خواهد شد و سیستم تصفیه آب نیز آب شرب سالم را فراهم می سازد.
آرشیتکت ها علاقه زیادی به ساخت ساختمان های شیشه ای دارند و در این ساختمان با به کار بردن سقف ، کف و دیوار های شیشه ای بیشترین استفاده را از تابش نور جهت روشنایی خواهند برد. همچنین می توانند از تماشای مناظر بیرون نیز لذت ببرند.
اما در روزهای آفتابی با تابش خیره کننده نور به دیوار شیشه ای ، سبب گرم شدن محیز داخلی ساختمان خواهد شد، در نتیجه برای خنک شدن محیط نیاز به مصرف برق بیشتری خواهد بود اما شیشه های هوشمند جدید این مشکل را حل کرده اند.
این ساختمان  3.0University Place نام گرفته است.


پنجره ها دارای سنسور های هوشمندی هستند که با تغییر شدت نور تغییر رنگ می دهند در این پنجره ها از تکنولوژی SageGlass استفاده شده است.
ساگا گلس يک پوشش خارجي الکترونيکي است که با کنترل اشعه هاي خيره کننده خورشيدي، ديد محافظت شده و بي نقصي را ارائه مي دهد. بر خلاف محصولات لعابي موجود در بازار که با جذب UV، (پرتوهاي فرابنفش) اين عمل را انجام مي دهند، ساگا گلس فيلم نازکي از چندين لايه اکسيد تنگستن مي باشد که با صرف  0.28وات بر فوت مربع، در عرض چند دقيقه شيشه را از حالت کاملاً شفاف و بي رنگ به موقعيت رنگي مبدل ساخته و باصرف 0.1 وات بر فوت مربع اين موقعيت پايدار مي ماند.
استفاده از يک واحد پوشش ساگاگلس بر روي شيشه هاي شفاف معمولي، انتقال نور مرئي را از 62% به 3.5% کاهش داده و نيز باعث کاهش ضريب انتقال حرارت از 0.48 به 0.09 مي گردد. استفاده از اين محصول همچنين علارغم هزينه بالاي آن نتايج بالقوه بسياري شامل: بازدهي بالاي ساختمان ها در استفاده از انرژي، آسايش مطلوب و … را داراست.
این ساختمان دارای گواهینامه  LEED Platinum به علت دارا بودن سطح بالای سازگاری با محیط زیست می باشد. پانل های خورشیدی و توربین های بادی بر روی سقف ساختمان قرار دارد و محفظه های ذخیره باران بر روی سقف قرار دارد.
مساحت ساختمان 189 هزار متر مربع است و قرار است تا پایان سال 2018 به بهره برداری برسد.

برچسب هاLEED Platinum
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پرینتر سه بعدی جمع و جور، سازگار با انواع و اقسام مواد اولیه