سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن

روند بزرگی در هوش مصنوعی انتقال از رایانش ابری به محاسبات پیشرفته است. در این روش، به جای دستگاه‌های هوش مصنوعی که محاسبات‌شان را از راه دور از طریق اتصال به اینترنت انجام می‌دهند، در حال حاضر دستگاه‌ها به طور روزافزونی مستقیما با الگوریتم‌های موجود در خودشان کار می‌کنند. مزایای استفاده از این رویکرد شامل نتایج سریع‌تر، امنیت و انعطاف بیشتر هستند.
استارتاپ Xnor مستقر در سیاتل در مسیر این فناوری پیشرفته قرار گرفته است. در هفته‌ی جاری، این شرکت از یک نمونه‌ی اولیه‌ی دوربین هوش مصنوعی رونمایی کرد که تماما از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و به هیچ باتری یا تغذیه‌ی خارجی نیاز ندارد. وضوح تصویر دوربین مورد نظر ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است و تراشه‌ی FGPA به پردازش تصاویر کمک می‌کند و این کار را با الگوریتم تشخیص اجسام پیشرفته‌ای انجام می‌دهد.
از نظر تئوری، این دستگاه را می‌توان هر جایی در فضای خارج استفاده کرد و حجم نامحدودی از اطلاعات را با استفاده از آن انتقال داد. این دوربین با چندین پروتکل ارتباطی بی‌سیم با کمترین مصرف انرژی سازگار است که به آن اجازه‌ی ارسال اطلاعات را تا بیش از ده‌ها کیلومتر می‌دهد. به گفته‌ی سازنده‌ی آن، استفاده از باتری، انرژی آن را در طول روز حفظ می‌کند تا بتوان در طول شب یا ساعت‌هایی با نور خورشیدی کم از انرژی ذخیره شده‌ی آن استفاده کرد.
محمد رستگاری، مدیر فناوری Xnor به The Verge گفت: "ما در حال بررسی استفاده‌های چندگانه از این دستگاه هستیم. از پروژه‌های غیر نظامی بزرگ‌مقیاس گرفته تا نظارت داخل کابین اتومبیل‌های خودران، همچنین افزودن دوربین‌ها به هواپیماهای بدون سرنشین."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه