ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ آذر

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح الکامپ قم از برنامه های آینده برای مشارکت فعال و گسترده شرکت های استانی در بازار منطقه خبر داد.
ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح نمایشگاه الکامپ قم، با اشاره به اینکه در حوزه خدمت رسانی و تولید محصول نباید بر روش های سنتی اصرار داشته باشیم، گفت: پیوست فناوری جهت حمایت از محصولات بومی ارائه شده است که البته باید به تقاضای مردم و مصرف کنندگان بر کیفیت مطلوب و مناسب نیز تاکید دارد. هاشمی ضمن اشاره به برخی فعالیت های زیرساختی در معاونت فناوری و نوآوری و وجود ساختاری برای ارزیابی نمونه های تولیدی توسط شرکت های فاوا داخلی، تصریح کرد: این ساختار در راستای حمایت از تولید ملی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی افزود: حاکمیت نباید درگیر تصدی گری شود بلکه باید نظارت، کنترل و قانونگذاری انجام دهد تا بازار آزاد شکل گرفته و پیشرفت های مورد نظر حاصل شود.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به پتانسیل های بالقوه استان قم در حوزه بین المللی و اسلامی، گفت: این استان می تواند سهم مهمی در دستیابی به بازارهای منطقه ای در کشورهای همجوار داشته باشد و ما در برنامه های آینده در منطقه نیاز به مشارکت فعال و گسترده تر شرکت های فعال استانی داریم.
سید رضا موسوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت بین المللی موجود در قم، حضور نمایندگان کشورهای مختلف در این شهر را یک فرصت برای توسعه صادرات محصولات حوزه ی فاوا به کشورهای هدف دانست و گفت: برنامه های ویژه ای برای این امر داریم که در حال پیگیری  است.
سعید مشهدی رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان قم در ابتدای این جلسه در گزارشی به معرفی ظرفیت های ویژه این استان در حوزه ی فاوا پرداخت و استان قم را به عنوان پیشرو در خدمات و محصولات مبتنی بر محتوا معرفی کرد.
مشهدی همچنین ضمن اشاره به وجود بدنه جوان و فعال حوزه فاوا که ترکیبی از خبرگان و جوانان است، افزایش تعامل بین بخش های دولتی و خصوصی برای حل مشکلات جاری کشور را خواستار شد.
در ادامه این مراسم نیز چند تن از فعالین این حوزه به توضیح فعالیت هایشان پرداختند و پیشنهادهایی را جهت رفع برخی چالش های پیش روی توسعه صنعت فاوای استان قم و کشور مطرح کردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه