گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

محققان بریتانیایی با برگزاری یک نظرسنجی گسترده دریافتند که وجود تلویزیون در اتاق کودکان می تواند به افزایش چاقی در کودک منجر شود، چرا که کودکان در هنگام تماشای آن ها تمایلی به خوردن میوه و سبزیجات ندارند و ترجیح می دهند غذای «مضر» و از نظر غذایی کم ارزش مصرف کنند.
دانشمندان دانشگاه لافبورو (انگلیس) در مصاحبه با 527 کودک 11 تا 12 ساله سعی کردند تا دریابند در اتاق چند درصد از آن ها تلویزیون وجود دارد. بیش از دو سوم آنها گفتند که روزانه حدود 2 ساعت به تماشای تلویزیون می پردازند و دوست دارند در هنگام تماشای تلویزیون مواد غذایی همچون اسنک، شکلات و مواد غذایی آماده بخورند.
از هر سه کودک مورد آزمایش، یک کودک به مشکلات چاقی و نشانه های چاقی بر اثر مواد غذایی نامناسب دچار بود. به گفته‌ی این دانشمندان، بیشترین آسیب به کودکان از خوردن خوراکی هایی است که حاوی مقدار زیادی قند و شیرینی است. آنها به والدین کودکان توصیه می کنند که فاصله ی زمانی تماشای تلویزیون را با زمان وعده ی غذایی اصلی کاهش دهند که کودک بتواند با مبنای تغذیه مناسب و سالم سیر شود و در هنگام تماشای تلویزیون تمایل کمتری به تنقلات داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه