کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير

فروش PCها برای نخستین بار در طی شش سال گذشته شاهد رشد شده است. شرکت‌های تحقیقی در امور بازار، Gartner و IDC هر دو موافقند که بازار PC در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ رشد داشته، IDC برای این مدت ادعای رشد ۲.۷ درصدی دارد و Gartner هم رشد بیش از ۱.۴ درصدی را ثبت کرد. اولین بار در سال گذشته، IDC خبر از تثبیت بازار PC و رشد احتمالی آن داد، اما این دو شرکت فروش PCها را به صورتی متفاوت گزارش کردند.
داده‌های IDC بیشتر شامل Chromebookها هستند و تبلت‌های ویندوزی از جمله دیوایس‌هایی با صفحه‌کلیدهای جداشدنی مانند Surface Pro را در بر نمی‌گیرد. Gartner، اما تبلت‌های مبتنی بر ویندوز را جز PCها به حساب آورده و Chromebookها یا هر تبلت غیر ویندوزی را جز داده‌هایش وارد نکرده است. ظاهرا Chromebookها نقش مهمی در رشد فروش PC داشتند، اما حالا با توجه به اطلاعات Gartner واضح است که رشد کلی PCها ناشی از رایانه‌های شخصی ویندوزی یا Macها هم هستند. این اولین رشد فروش سالیانه‌ی این دیوایس‌ها از سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۲ است.
HP ،Lenovo ،Dell ،Apple و Acer در سه ماهه‌ی اخیر همه شاهد رشد بودند، ولی رقبای آن‌ها همچنان روند نزولی را تجربه کردند. همانطور که فروش PCها به نظر می‌رسد پس از سال‌ها کاهش به حالت تعادل در می‌آید، این پنج شرکت برتر به تسلط خود بر این بازار ادامه می‌دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه