موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

لپتاپ ها و گوشی های هوشمند آینده با استفاده از این روش طراحی زیباتر و ساده تری خواهند داشت.

هنوز یک ماه از رونمایی “LG” از سنسور انگشت نگاری جدیدش که دکمه ای به آن اختصاص نداده و به انگشت نگاری پشت شیشه ای معروف شده است نگذشته.
اما قطعاً تنها “LG” نیست که در این زمینه کار می کند.
کارمندان شرکت “synaptic” به بنده لطف داشته و اجازه دادند یک نگاه یواشکی به پروژه ای مشابه که دو سال است روی آن کار میکنند بکنم.
عکس برداری به دلایل امنیتی ممنوع بود, اما نمونه اولیه یک “Trackpad” شیشه ای ساده, نصب شده بر روی یک لپتاپ عادی بود. به نظر می رسد جانشین خوبی برای “securepad” های کنونی “synaptic”  باشد( عکس بالای تیتر خبر), اما برخلاف “securepad"  دیگر نیازی نیست پد را سوراخ کنند و سنسور را در آن قرار دهند, سنسور زیر صفحه پد قرار گرفته و در حالت ایده آلش شما می توانید از تمام سطح پد لپتاپ استفاده کنید و این سنسور زیر پد قرار می گیرد و برای شما قابل دیدن نیست.
این شرکت هنوز زمان مشخصی برای رونمایی نداده است اما بر اساس عملکرد نمونه اولیه ای که در دسترس من قرار داده شده بود, حس می کنم به زودی این تکنولوژی را روی مدل های جدید برند های لپتاپ خواهیم دید. و همانطور که حدس می زنید این تکنولوژی بر روی گوشی های هوشمند نیز قابل پیاده سازی خواهد بود. بالاخره
این شرکت تامین کننده سنسورهای اثر انگشت گوشی های سری “Flagship” سامسونگ است.
شرکت همچنین گفته است این تکنولوژی همزمان با “Windows Hello” در دسترس خواهد بود.
بر اساس گفته نائب رئیس بازاریابی آقای "Godfrey Cheng" شرکت “Synaptic” تقریباً صد میلیون “Trackpad” را سالانه به شرکت های مختلف می فرستد. که توضیح قانع کننده ایست برای تلاش زیادی که برای سرمایه گذاری بیشتر بر روی “Synaptic” و سنسور های جدیدش می کنند.
به گفته آقای “Cheng” : «تقریباً سه سال است که لپتاپ جدیدی ندیده ام که این سنسور را نداشته باشد و اینکه مردم بیشتر از همیشه در حال بروز رسانی خود در زمینه تکنولوژی هستند,که در استفاده های شخصی, حتی بیشتر از استفاده های اقتصادی شرکت هاست».
به همین دلیل است که “Synaptic” بر روی مدل های “Antispoofing” خود بیشتر از همیشه کار میکند تا به واسطه آن مثل همیشه پیشرو باشد.
نسخه آزمایشی که به آن دسترسی پیدا کردم قادر بود بین یک انگشت واقعی و انگشتی ساخته شده از چسب چوب تمایز قائل شود.
علاوه بر تلاش های اساسی “Synaptic” در ساختن "سنسورهای پشت شیشه ای" برای استفاده شرکت ها, این شرکت نسخه ماژولار USB آن را نیز دوباره در معرض بازدید قرار می دهد, البته به صورت بسیار کوچکتر—به طوری که بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر در درگاه USB باقی بماند--با فرا رسیدن ماه جولای این نسخه ماژولار مورد آزمایش قرار میگیرد و با رسیدن اکتبر به تولید انبوه میرسد. برای شرکت های سازنده کامپیوتر فقط پکیجی چهل دلار تمام می شود, به علاوه اینکه این وسیله در “Windows Hello” قابل استفاده است. تنها چیزی که برای شرکت می ماند نگرانی در زمینه بسته بندی, اسم کالا و هزینه بازاریابی و از این دست است.
شاید نزدیکترین تاریخی که قرار است محصولی با این سنسور ببینیم تاریخ انتشار موس سیاه "Gaming"شرکت “Ttesports” است که سال گذشته در نمایشگاه “Computex” دیدیم. این موس مجهز به سنسور اثر انگشت نامبرده, دقیقاً در بخشی است که شصت دست شما هنگام در دست قرار گرفتن موس روی آن قرار دارد می باشد. در اینجا شما فقط یک انگشت را برای شناسایی به دستگاه می دهید. خود موس از یک سنسور لیزر “5700dpi” و هفت دکمه قابل شخصی سازی تشکیل شده است. البته هنوز قیمت این موس مشخص نیست.

برچسب هاLGSynapticTrackpad
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ویدیوی جدید ال جی و معرفی 5 قابلیت برتر دوربینG4