تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۱۷ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۸ تير

ماشین های خودران گوگل هر از چندگاهی تصادف می کنند اما دلیل این تصادفات اشتباهات رانندگان سایر خودروهاست، نه ماشین های گوگل.
به گفته کریس اورمسون رئیس بخش ماشین های خودران گوگل، رانندگانی که توجه ای به جاده ندارند و یا حواسشان پرت شده باعث ایجاد این تصادفات می شوند.
وی اضافه می کند ماشین هایی که توسط رانندگان انسان رانده می شوند اغلب با پشت لکسوس های خودران گوگل تصادف می کنند. در واقع در طی چند سال گذشته ما احساس می کنیم این ماشین های خودران بهتر و دقیقتر از رانندگان انسان رانندگی می کنند!
مثلاً زمانی که ماشین خودران گوگل در پشت چراغ قرمز پشت دو اتوموبیل دیگر توقف می کند تا به علت حجم بالای ترافیک جلویی، هنگام سبز شدن چراغ در وسط تقاطع یک چهارراه گیر نکند، اتوموبیل های پشت سر که با سرعت نزدیک می شوند به پشت ماشین گوگل برخورد می کنند. این تصادف به علت حواس پرتی راننده رخ می دهد چرا که اصلاً یادش رفته که باید ترمز کند! در ویدیوی زیر می توانید یک نمونه از این تصادف ها را ببینید.
این نوع تصادفات با ورود ماشین های خودران گوگل به خیابان های شهری به مراتب بیشتر شده است.
البته تا این لحظه عملکرد ماشین های خودران گوگل بسیار خوب بنظر می رسد. از سال 2009 که گوگل این پروژه را آغاز کرد، سایر اتوموبیل ها با ماشین های خودران گوگل 14 بار تصادف داشته اند، این در حالی است که ماشین های خودران این شرکت هیچ تصادفی را انجام نداده اند!
اورمسون می گوید، داریم به نقطه ای می رسیم که می توان گفت ماشین های خودران عملکرد بهتری نسبت به رانندگان انسان دارند!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

11 تصادف ماشین بدون راننده گوگل، نتیجه اشتباه انسانی